Tips voor betere digitale recruitment ervaringen

In aanloop naar 11 maart (Digitaal-Werven event) zal ik op dit weblog een aantal zaken bespreken met betrekking tot het inrichten van een goede digitale recruitment ervaring. Dit alles is geschreven vanuit de blik van de kritische sollicitant. De recruitment ervaring begint op de website van het bedrijf, gaat daarna naar de recruitment website van het bedrijf (de corporate website speelt dus duidelijk ook mee). Maar deze gaat door in het digitale sollicitatieproces en eindigd wat ons betreft bij de reactie op de sollicitatie (uitnodiging voor het gespek of afwijzing).

Zaken die aan bod zullen komen door de weken heen zijn o.a. de gebruikte taal, hoewel dat dit jaar nog geen criterium was in Digitaal-Werven) zal dit er volgend jaar zeker wel in zitten. Maar ook de weergave van functie, de zoekmogelijkheden op de website, het sollicitatieproces (invulvelden, upload mogelijkheden, etc), de e-mail antwoorden en nog veel meer zal aan bod komen.

We zullen proberen hier zowel positieve als negatieve voorbeelden te laten zien. Aan negatieve voorbeelden hebben we helaas materiaal ten over, in een aantal gevallen is het lastiger om een goed voorbeeld te vinden van hoe een sollicitant het wel graag wil zien. In dat geval zal ik mijn best doen het zo visueel mogelijk te beschrijven.

Geef een reactie

2 Comments