Gebruiksvriendelijkheid deel 6: Contact us?, 3

Vandaag deel 3 van de Contact us functie van onze stamgasten. En deze keer zijn Totaljobs, JobTrack en Jobnews aan de beurt.

En dit is wat ik onderzoek:

  1. Is er een contactmogelijkheid, en is die makkelijk te vinden?
  2. Hoe makkelijk is het om een melding te versturen
  3. Hoe snel ontvang ik een reactie?

Als melding gebruik ik onderstaande tekst:

Ik doe onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van vacaturesites, waaronder dus ook uw site. In dit verband kijk ik ook of en op welke termijn u op een e-mail verzoek reageert. U kunt overigens in dit geval simpelweg reageren met een lege reactie naar het opgegeven e-mail adres.

StepStone
Via Mijn StepStone | Contact kom ik op … een webformulier. Godzijdank! Ik kies en onderwerp, geef mijn melding, moet mijn naam(?) en e-mail adres invullen en Verzenden maar.

Op donderdag 7 februari in de middag verzonden. Tot op heden zonder reactie… Bagger

Maar gisteren ontving ik een mailtje van Gijs Bos, de recent aangetreden country manager van StepStone, met onder meer de volgende mededeling:
Tevens kwamen lacunes in de opvolging van mails van kandidaten aan het licht. Alhoewel deze nog niet geheel verholpen zijn is de situatie inmiddels een stuk beter dan voorheen.

Dat is pas snel reageren! Natuurlijk zal ik deze verbeterde situatie testen en hierover in de reacties rapporteren, maar de snelle response op dit onderzoekje is in ieder geval hoopgevend.

Intermediair
Helemaal bovenaan staat Contact en … helaas, een e-mail adres.

De reactie is overigens prompt, maar met een standaard melding:

De klantenservice van VNU Media heeft uw e-mail ontvangen.
Sommige e-mails moeten beantwoord worden, andere worden gelijk verwerkt.
Wanneer u een vraag stelt, streven we er naar deze binnen 7 werkdagen te beantwoorden. Helaas komt het wel eens voor dat we de 7 werkdagen niet halen, omdat we uw vraag aan iemand voor moeten leggen. Onze excuses hiervoor. Alle vragen worden beantwoord, maar we willen er zeker van zijn dat u ook het juiste antwoord krijgt.

Eerlijk, maar weinig hoopgevend. Zeven werkdagen? Is dit de overheid of zo? Ik dacht dat jullie door KKR waren opgekocht? Die gasten weten wel van wanten!

Maar het valt mee, want op donderdagavond verstuurd en vrijdagochtend een reactie. Dus dat is top! En het is ook nog eens de de enige persoonlijke reactie die ik mocht ontvangen:

Wij wensen u veel succes met uw onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van vacaturesites

Aardig toch? Jammer dat er geen linkje in de e-mail zat naar de eigen site. En helaas, ook bij Intermediair ben ik gereduceerd tot een nummer:

—— Please do not remove your unique tracking number! ——
<<#9237-15737#>>

Megajobs
De laatste maar niet de minste. Integendeel!

Helemaal bovenaan staat Contact en … hoera, een webform.

Ik mag kiezen waar mijn melding naar toegaat (Sales, Redactie of webmaster). Vreemd maar sympatiek. En als onderwerk mag ik kiezen tussen een suggestie, vraag, probleem of overige.

Natuurlijk moet ik een e-mail adres en mijn melding opgeven, maar dat is alles. Goed gedaan Megajobs!

En ik mag zelfs kiezen of ik een kopie wil ontvangen door een checkbox aan te vinken. Top! Wel weer vreemd dat de tekst bij die checkbox de volgende is: Stuur mij een BCC van dit bericht. Waarom niet gewoon kopie? Of denkt Megajobs dat iedereen weet wat BCC is?

Donderdagmiddag verzonden, vrijdagochtend reactie.Top! Jammer dat er geen linkje in de e-mail zat naar de eigen site.

Volgende keer de ranglijst!

Geef een reactie

2 Comments
  • admin
    says:

    @Bert:
    Dit is de tweede irrelevante reactie die je hebt geplaatst; uitsluitend bedoeld als schaamteloze zelfpromotie.

    Een volgende reactie van deze aard wordt verwijderd.

    Als je iets kwijt wilt aan RecruitmentMatters kan je de Contact knop gebruiken.

    Reacties zijn bedoeld voor discussie. Niet voor reclame.

  • Bert
    says:

    4 maanden geleden is onze regionale site http://www.kennemerjob.nl live gegaan. Deze affiliate van Megajobs zal het jobboard van de regio Kennemerland gaan worden. Er is bewust gekozen voor een rustig beeld zonder al te veel toeters en bellen. De engine van Megajons zal gaan zorgen voor de nodige gebruiksvriendelijkheid. Numpa (microblog) en streaming video zal mogelijk binnenkort worden toegevoegd. Graag jullie op en aanmerkingen, reacties, ideeen,
    Bert van Pel