Facebook, continue droefenis

Facebook is de site die op dit moment de standaard lijkt te zetten voor ‘sociale’ media; en als gevolg daarvan krijgt Facebook meer dan haar ‘fair share’ aan publiciteit. Zowel positief als negatief.

Facebook hoeft van mij geen positieve publiciteit te verwachten, maar ik heb niet de illusie dat zij daar ook maar een minuutje slaap over zullen verliezen.

Maar het blijft verbazingwekkend hoe deze organisatie blijft rotzooien met de privacy van haar ‘leden’. Precies een week geleden beschreef Richard MacManus van Read/WriteWeb wederom een enorme blunder met ‘Social ads’.

In dit geval leek het erop dat medewerkers van Yahoo, die aangesloten waren bij een bepaalde Facebook groep, van plan waren Yahoo te verlaten. Allemaal dankzij Social ads…

De vraag die resteerd is hoeveel meer blunders Facebook kan maken voordat het sprookje/de nachtmerrie tot een einde komt. Want er komt een moment dat zelfs naieve Gen Yers en hun oudere voorgangers het genoeg gaan vinden. Hopelijk duurt dat niet al te lang meer…

image

Geef een reactie