Alsjeblieft, nog een sterretje

Toegegeven, een cryptische titel. Maar het dekt de lading. Namelijk dat wervingssites eens bij Carglass.nl op bezoek moeten gaan.

Het zit zo. Een tweetal sterretjes in de voorruit van mijn auto later besloot ik eens op de site van Carglass te kijken. En wat schetst mijn verbazing; ik kan online een afspraak maken.

Nu ben ik door mijn ervaringen in de online arbeidsmarkt getekend, dus ik sta niet meteen te juichen. Zoals meestal is het begin goed; een zeer heldere homepage.

Homepage Carglass website

Maar als ik op Maak nu online een afspraak! klik, wordt al meteen duidelijk dat hier sprake is van kwaliteit. Er wordt een eerste vraag gesteld die je niet fout kan beantwoorden.

Eerste vraag

En elk scherm is een stap dichterbij de uiteindelijke afspraak. Er is geen overbodig scherm, er zijn geen onduidelijke vragen.
En er is altijd context afhankelijke ondersteuning aan de zijkant te vinden. Als je onverhoopt toch niet zou weten wat te antwoorden.

Van begin tot eind; een fantastische ervaring. Binnen enkele minuten had ik een afspraak gemaakt, wist ik dat Carglass alles met de verzekering zou regelen, kreeg ik de nodige informatie per e-mail gestuurd en had ik zelfs een SMS of e-mail reminder kunnen activeren.

En, zoals ik al jaren gewend was, de service van Carglass in de echte wereld was van hetzelfde hoge niveau. Een probleemloze, gelijkwaardige ervaring; zowel online als offline. Wow!

De gemiddelde online sollicitatie-ervaring steekt hier zeer schril bij af. En eerlijk gezegd ken ik geen online sollicitatie-ervaring die hier ook maar enigszins bij in de buurt kan komen.

Mijn advies aan alle managers van wervingssites: Breng eens een bezoek aan Carglass. Daar valt heel erg veel te leren. Enjoy!

Ondertussen kan ik bijna niet wachten op mijn volgende sterretje.

Disclaimer: De auteur heeft geen enkele betrokkenheid bij Carglass, anders dan die van een tevreden klant!

Geef een reactie

2 Comments
  • Marc Drees
    says:

    @Ronald:
    Het korte antwoord is: Ja!

    Maar het is niet denkbeeldig dat de online recruitment ervaring bij Carglass van hetzelfde niveau is als bij de gemiddelde wervingssite.

    Om de een of andere reden wordt de corporate site niet gelijk getrokken met de corporate wervingssite; of in ieder geval het procesgebonden gedeelte daarvan: het online sollicitatieproces.

    En het vereist toch echt niet al teveel verbeeldingskracht om het prachtige Carglass proces om te zetten naar een online sollicitatieproces.

    De vraag is: wie durft?