Recruitment grapje

Komt een man bij de hemelpoort. Waarom Petrus zegt: wij zijn tegenwoordig helemaal voor keuze, dus je mag kiezen: de hemel of de hel. Waarop de man zegt: goh, maar mag ik dan eerst even kijken? Dus hij komt bij de hel en hoort harde beats, ziet overal schaars geklede vrouwen lopen in de hitte, overal drank en vlees aan het spit. Terug bij Petrus vraagt hij: mag ik ook de hemel zien?

Aangekomen in de hemel klinkt hele rustige ‘lift’ muziek, zit iedereen te kaarten of zich te vervelen. Geen fles drank of mooie vrouw te zien. Dus terug bij Petrus zegt de man: doe mij de hel maar, dat zag er toch beter uit. Goed zegt Petrus en de deur gaat open, hij loopt binnen, wordt tegen de muur gesmeten, ijzeren kettingen omgedaan en vastgezet voor de eeuwidheid.

Heeee, schreeuwt de man, dit is niet wat ik gezien heb toen ik kwam kijken, waarop Petrus antwoord: tja, maar je had dan ook met de recruiters gesproken…

Geef een reactie

7 Comments
  • Bas van de Haterd
    says:

    Heb ik altijd hekel aan ja, marketing is totaal geen reclame, reclame is minder dan 10% van marketing (het is een onderdeel van communicatie wat weer een onderdeel is van marketing), helaas is die verwarring doorgaans groot. Maar de waarheid is het sterkste middel, anyway, veel te zware discussie voor deze luchtige post.

  • HervĂ©
    says:

    Hetzelfde is:
    Marketing = Reclame
    Je wilt niet weten hoe vaak ik de reactie “Ow dus jij gaat me binnenkort ook lastig vallen met je rommel boodschappen” krijg van bekenden en die zijn dan nog mild.
    Een goede marketer (en ongetwijfeld ook recruiter) liegt niet en heeft dat niet nodig. Of in ieder geval een goede hedendaagse marketer, slechte liegen, veel.

  • Bas van de Haterd
    says:

    Vergeet niet op de achterkaft van Seth Godin staat dat hij marketeer is, dus een leugenaar en dat de titel dus een leugen is 🙂 Marketeers liegen namelijk niet zo vaak, het zijn de mensen die er dingen bij verzinnen die een marketeer nooit gezegd heeft waardoor het een leugen wordt.

    Vraag me af, volgens mij geldt dat ook voor recruiters trouwens. Ik denk dat heel veel zaken gewoon wel helder zijn, alleen dat iemand zich er een ander beeld bij heeft. Is mij ook wel overkomen, hele andere betekenis aan een woord hebben (Business Development is voor veel partijen tegenwoordig sales, voor mij totaal niet, dat soort misverstanden).