Pay-per-view Recruitment in Nederland

Zolang er alternatieven zijn, zullen Nederlanders geen cent uitgeven als het ook gratis kan. Voorbeeld? Kijk maar eens naar de Eredivisie voetbal, daar komt het pay-per-view nog altijd niet van de grond. Waarom zou dat op internet dan wel lukken met recruitment?

Studenten (HBO en academici) en bedrijven kunnen zich aanmelden voor een nieuwe manier om studenten te werven op internet. Studentstock is blijkbaar zo’n nieuw business model à la NotchUp. Maar dan wel één met een iets ander smaakje, pay-per-view.

De studenten kunnen zich inschrijven à €15 pp, maar dit ook weer terugverdienen als bedrijven geïnteresseerd zijn in hun 1-minute pitch (webfilmpje) en hun profiel. Voor dit luttele bedrag wordt er dan ook nog een persoonlijkheids- en IQ-test afgenomen. De prijs zal ook afhankelijk zijn van de populariteit van de student.

Geen beter vermaak, dan leedvermaak! D’r zullen zeker recruiters zijn die sukkels met een slechte IQ-score zullen gaan bekijken, just for fun. Zal die studenten eigenlijk ook worst zijn, want ze krijgen er voor betaald. Dat hun kansen op de arbeidsmarkt hierdoor afnemen zullen ze wel niet over nadenken.

So what? Ook de voor de losers van deze Recruitment Idols zal er heus wel ergens een plekje zijn, hetzij op YouTube of bij Jensen op TV waar ook die Idols losers met enige regelmaat te zien zijn.

Geef een reactie

1 Comment
  • Marc Drees
    says:

    Heel apart. En misschien zijn er wel Nederlandse recruiters die net zo smakeloos zijn als hun Amerikaanse collega’s. En een NotHired voor de lage landen beginnen.
    Met dank aan Studentstock