Gebruiksvriendelijkheid deel 7: Job agent, 3

image

Vandaag de derde stamgast in mijn langlopende onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van vacaturesites: Intermediair. Nationale Vacaturebank en Monsterboard zijn in deze serie voorgegaan, met zeer uiteenlopende resultaten

Voor de onderdelen van het onderzoek naar job agents, verwijs ik graag naar dit artikel.

Registreren verplicht
Yep, ook hier is registratie een verplichting waar ik niet aan kan ontsnappen.

Aanmaken alert, bijna goed
Intermediair biedt zowel op de homepage als bij een zoekresultaat de mogelijkheid om een job alert aan te maken.

Op de homepage ziet dat er zo uit:

image

En op de resultaatpagina’s zo:

image

Als ik eenmaal een zoekresultaat heb waar ik blij mee ben en op bovenstaande link klik krijg ik een pop-up te zien:

image

Ik kies een naam en bepaal een frequentie (goed!) en klaar is Kees. Snel en simpel. Wel jammer van die overbodige en verkeerd geplaatste Annuleren knop. Hier zal onvermoed en onbedoeld onnodig vaak op worden gedrukt.

Weghalen die knop is mijn advies!

Persoonlijke pagina, helemaal goed
En op mijn persoonlijke pagina is na het aanmaken van een eerste job agent de volgende informatie beschikbaar:

 image

Duidelijk!

En met een uitleg van de icoontjes onder de lijst van job agents. En als ik met mijn muis over zo’n icoon beweeg komt er ook nog eens een tooltip op met een korte tekst van de functie van het icoon. Helemaal goed!

E-mail bevestiging, top!
Ja, en dan de e-mail bevestiging. Die is wel heel erg compleet en goed. Daar wordt ik gewoon helemaal vrolijk van:

image

Het onderwerp van de e-mail geeft keurig aan wat ik kan verwachten (nieuwe vacatures voor mijn job agent genaamd Leiden) en van wie de e-mail is (intermediair.nl).

Relevante links in duidelijke zinnen (alleen jammer dat de linktekst in twee gevallen hier is), alle functionaliteit die ik maar zou kunnen wensen. En nog een beetje meer.

Want wat te denken van de volgende zin:
Het is mogelijk dat sommige koppelingen naar vacatures zijn verlopen, nadat deze e-mail is verzonden.

Perfect! Dat is pas service.

Deze e-mail is een schoolvoorbeeld hoe het moet.

Conclusie: Wauw!
Intermediair scoort hoge ogen in de race om de beste job agent ervaring.

En hun e-mail is werkelijk best-in-class!

9770cookie-checkGebruiksvriendelijkheid deel 7: Job agent, 3
Geef een reactie