Gebruiksvriendelijkheid deel 7: Job agents, 4

Mail (2)

Vandaag de vierde stamgast in mijn langlopende onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid van vacaturesites: Totaljobs.

Nationale Vacaturebank, Monsterboard en Intermediair zijn in deze serie voorgegaan.

En voor de onderdelen van dit onderzoek naar job agents, verwijs ik graag naar dit artikel.

Registratie verplicht
En ook Totaljobs laat het me niet toe een job agent aan te maken zonder mij eerst te registreren. Waarom wil toch iedereen zoveel van mij weten?

Duidelijk maar heel simpel
Totaljobs toont bij de zoelresultaten een link waarmee ik direct een job agent aan kan maken:

Hyperlink voor aanmaken job agent

Als ik hierop klik krijg ik direct de volgende boodschap:

bedankt boodschap na aanmaken job agent

Ik hoef geen naam op te geven; maar ik kan ook geen frequentie instellen. Da’s nou weer jammer.

En dat laatste is sowieso niet mogelijk. Ook niet via het Mijn jobs via e-mail dashboard.

Job agent dashboard

Ik kan natuurlijk ook een job agent van scratch aanmaken; hiervoor biedt Totaljobs een aparte optie.

image

De e-mail, helemaal goed
En dan natuurlijk de e-mail; die zit er uitstekend uit. Het onderwerp van de e-mail is direct duidelijk, ik kan doorklikken naar de vacatures op Totaljobs, mijn selectiecriteria worden bovenin de e-mail herhaald en ik kan de e-mails stoppen of mijn job agent wijzigen.

Compleet, overzichtelijk en simpel.

E-mail van job agent.

Conclusie
Totaljobs biedt een duidelijke, goede en simpele job agent functionaliteit. Het enige wat ontbreekt is de mogelijkheid om de frequentie van de e-mails in te stellen.

9920cookie-checkGebruiksvriendelijkheid deel 7: Job agents, 4
Geef een reactie

3 Comments