Gebruiksvriendelijkheid deel 7: Job agents, 5

Thumbs_down

Tja, vandaag wilde ik de job agent functionaliteit van Werk.nl behandelen.

Als onderdeel van de serie over gebruiksvriendelijkheid bij vacaturesites.

Maar, ik heb helemaal geen job agent functionaliteit kunnen vinden bij Werk.nl

Helemaal niets.

Als je als werkzoeker op de hoogte gehouden wil worden van nieuwe vacatures, zal je als het aan Werk.nl ligt een dagelijks bezoekje moeten brengen.

Een job agent is blijkbaar teveel moeite bij Werk.nl. Of ik heb niet goed genoeg gezocht…

Geef een reactie

6 Comments
  • Marc Drees
    says:

    @Lisette:

    Dat is dan wel een buitengewoon zorgvuldig verborgen job agent!

    Blijkbaar wil Werk.nl niet dat iemand die job agent weet te vinden.

    En waarom is een job agent gekoppeld aan het plaatsen van een CV. Dat zijn twee volledig los van elkaar staande zaken.

    Niet slim.

  • Lisette
    says:

    werk.nl heeft wel degelijk een jobagent. Na het aanmelden via de button ‘cv plaatsen op werk.nl’ doorloop je 2 pagina’s. Een om je gebruikersnaam en wachtwoord in te stellen en een voor je persoonlijke gegevens. Hierna volgt een scherm met de volgende informatie:

    Introductie

    Het plaatsen van een CV heeft veel voordelen.

    Na het invoeren van uw gegevens worden er automatisch passende vacatures bij uw CV getoond. Een werkgever krijgt bij een passende vacature automatisch uw CV getoond. Gekeken wordt naar wat u wenst (gewenste beroepen en persoonlijke wensen) en aan de andere kant naar wat u aanbiedt (opleiding, werkervaring e.d.). Andere voordelen zijn de automatische e-mailservice en de mogelijkheid een administratie bij te houden.

    U kunt nu beginnen met het invullen van uw CV. Probeer zo volledig mogelijk te zijn. Klik op Help als u vragen hebt.

    Het invullen van een CV gebeurt in 7 stappen. Aan het eind krijgt u een overzicht.

    Klik nu op Verder.

  • Mathijs Duisdecker
    says:

    @Marc:
    Ik ben geneigd een vrij positieve inslag te hebben ;).
    Door je reactie begin ik te twijfelen of ik het begrip ‘jobagent’ wel goed begrijp. Ik ben namelijk in de veronderstelling dat het een online tool is waarmee je een voorkeursprofiel kenbaar kan maken waaraan jou vacature moet voldoen, deze krijg je dan vervolgens toegestuurd en via de mail kun je dan reageren…

    Op basis van deze gedachten verwachte ik dus dat het CWI meer baat zou hebben wanneer de mensen bij de vestiging langs komen voor een advies of voor hulp bij bemiddeling.

    Ik moet wel zeggen dat het ontbreken van een jobagent haaks op de doelstellingen van het CWI staat; CWI is innovatief en effectief. CWI biedt nieuwe vormen van klantgerichte dienstverlening aan die aansluiten op de arbeidsmarkt van nu en morgen.

  • Mathijs Duisdecker
    says:

    @Marc

    Ik geloof inderdaad niet dat Werk.nl beschikt over de mogelijkheid om een jobagent aan te maken. Ik denk dat ze dit doen om toch mensen naar de CWI vestigingen te laten komen.