Het zat er al een tijdje aan te komen; en vandaag zag ik het dan voor het eerst: Broadbean heeft een Nederlandse site!
Voor diegenen die Broadbean niet kennen: een multiposting service. Met een zeer sterke marktpositie in de UK en minstens even sterke ambities om andere landen te veroveren.
En dat betekent dat Knollenstein na jaren alleenheerschappij voor het eerst met een serieuze concurrent geconfronteerd gaat worden.
Want Broadbean is het natuurlijk aan zijn stand verplicht om in een redelijke tijd een substantieel marktaandeel te verwerven. En dat is natuurlijk niet alleen new business, maar zal ook ten koste (kunnen) gaan van het huidige marktaandeel van Knollenstein!
Het wordt interessant in multiposting land.
paul
says:@ bas: Nice!
Bas van de Haterd
says:@Jorrit: de oorspronkelijke bedachte titel was ook nog erger 🙂
Jorrit Blok
says:@Bas
Wees maar blij dat het geen amerikanen zijn dan, want dan was je nu VP Marketing geweest 🙂
Bas van de Haterd
says:@Jorrit: Interim is interim, een titel is de goedkoopste salarisverhoging die iemand je kan geven. Het is een interim / consultancy klus, niet meer, niet minder. En als die gekke Britten dat marketing manager willen noemen, moeten ze dat vooral doen. Er moest iets op het kaartje staan en professional medler was niet acceptabel zei men.
Jorrit Blok
says:@Bas
Ik bedoelde eenvoudigweg te zeggen dat de titel “Marketing Manager Europe” niet doet vermoeden dat het om een consultancy-klus gaat, maar er enig gewicht aan jouw betrokkenheid bij Broadbean mag worden gegeven. Men verwacht van mij geen “onpartijdigheid” naar ik mag aannemen, vanwege mijn onontkoombare betrokkenheid bij een niet nader te noemen partij. Mijn “laag-bij-de-grondse” opmerking was dus, dat wanneer jij jezelf zo een titel aan laat meten, zulks ook voor jou lijkt te gaan gelden. Waar ik je natuurlijk mee wil feliciteren!
Bas van de Haterd
says:@Jorrit, aangezien ik hier niets inhoudelijks heb geschreven over Broadbean juist omdat ik niet onpartijdig ben, snap ik je opmerking geheel niet en vind ik hem toch wel beetje laag bij de grond. Ik ben altijd 100% open in mijn klanten, link naar mijn website waarop die klanten staan en schrijf zelden over projecten waar ik bij betrokken ben.
Jorrit Blok
says:@Bas
We gaan nu natuurlijk wel een beetje anders naar je “objectieve, onpartijdige mening” kijken. Althans ik. En ik ben graag van de partij hoor op de launch party, al was het alleen al om al die eerwaarde collega’s stomdronken gebroken engels te horen lullen.
Jorrit Blok
says:@Marc
De laatste keer dat ik er wat van hoorde, was het dat Zooq de technologie van Knollenstein gebruikte. Voor de (mijns inziens) volledigheid 🙂
Bas van de Haterd
says:@Paul, mijn functie titel schijnt marketing manager europe te zijn (wie het verzint… ik weet het niet).
Maar praktisch gezien: netwerker, deuren opener, feestjes organisator, dat soort dingen 🙂
paul van oosterhout
says:@Bas vd H.: wat is je rol dan precies?
Marc Drees
says:@Bas W.:
Nog een multiposting tool? En het is niet de geheel vernieuwde, verbeterde en nu nog snellere Robopost?
Wat gebeurt er allemaal? Ik ga je maar eens bellen!
Bas Westland
says:@Bas: Wanneer is dat feestje en waar? Ben ik altijd voor in. Er is nog een nieuw multiposting tool onderweg dat wordt geintegreerd in een (aantal?) ASP Recruitment Systemen (we kennen ze allemaal). Kijk, dat wordt pas leuk en zo hoort het natuurlijk ook. Het hoort namelijk gewoon in je recruitmentsysteem te zitten. Wat ik heb begrepen is dat alle keuze-opties van de individuele jobboard worden gehandhaafd en dat alle leestekenshit ook tot het verelden gaat behoren. Verwachte launch: rond de zomer. En ja, het is een Hollands product! En vwb K’stein: Don’t get me started! Ik stop deze maand met het betalen van mijn facturen.
Marc Drees
says:@Michel:
Je zat toch niet gisteren om 16:00 uur al aan het bier? Je gaat tenslotte wel heel zwaar los met de emoticons…
Er zal vast een UK delegatie overkomen en dat betekent ongetwijfeld voldoende drank. Kan je me meteen vertellen hoe je aan sommige nutteloze feiten komt. Na een paar bier…
Michel Rijnders
says:Broadbean feestje? 😛 😛
Engelsen? 😛 Zuiperds! 😛
Michel Rijnders
says:@Marc: ik weet een hoop nutteloze feiten 😉 (vanavond weer een pub-quiz gewonnen)
Feestje? 😛
Marc Drees
says:@Bas:
Gek, ik had je toch nooit versleten voor naief. Maar misschien is er sprake van selectieve naiviteit. 😉
Marc Drees
says:@Michel:
Helemaal waar en ik mag inderdaad hopen dat er ‘iets’ meer automatisering bij komt kijken.
BTW, hoe weet jij dat nou weer? Ik bedoel van die relaunch
Bas van de Haterd
says:hoezo zelfpromotie? Wat promoot ik dan? Ik geef openheid van zaken en roep dat we een feestje gaan geven. Goed, ik promoot een feestje…
Marc Drees
says:@Bas:
Wat is dit nu? Onbeschaamde zelfpromotie. Je weet het risico dat je daarmee loopt op dit blog!
Bas van de Haterd
says:Voor de volledigheid: ik ben dus wel betrokken bij de lancering van Broadbean in Nederland, één van de redenen dat ik dit niet onder de aandacht heb gebracht. Wie trouwens interesse heeft om aanwezig te zijn op de launch party (Broadbean style, veel drank) kan me mailen op bas [at] vandehaterd.nl. Geldt trouwens ook voor boards die graag willen integreren (en meteen uitgenodigd willen worden voor dat feestje).
Verder ga ik niet in op wie we wel of niet als concurrenten zien, dat laat ik aan de anderen over 🙂 Wel kan ik je zeggen dat de ambities groot zijn (we zijn al de grootste ter wereld in aantal postings en pas net internationaal aan de slag). Het voordeel dat Broadbean natuurlijk heeft is een aantal klanten die Europees of Wereldwij bij ons zijn aangesloten, zoals Google, Siemens, Manpower, Hays en Robert Half.
Michel Rijnders
says:@Marc: ik zei ook niets over de verwachtingen van robopost 😉 Al weten we natuurlijk niet weten wat onder een relaunch verstaan wordt en hoe de service er straks uitziet. Wellicht met iets meer automatisering.
Marc Drees
says:@Michel:
Haha Robopost.nl? Die van de handmatige multiposting service. Dat wordt spannend dan …
En nee, ik ben in het geheel niet bij Broadbean betrokken; maar ik ken er een paar die dat wel zijn 😉
Michel Rijnders
says:Robopost.nl komt zo ik begreep met een relaunch en kan waarschijnlijk na de zomer ook aan het lijstje toegevoegd worden.
Trouwens uit interesse: ben je ook betrokken bij Broadbean (in de Nederlandse markt) Marc?
Martijn
says:@Marc:
Dat zou kunnen, weet ik niet. Maar volgens mijn zijn er verder niet zoveeel meer multipostingssystemen dan Knollenstein en Ingoedebanen. Ja, nu dus ook Broadbean..
Ken jij nog meer ‘stepjes’ op de multipostingsweg?
Marc Drees
says:@Martijn:
Altijd goed om de disclaimer te horen.
Ingoedebanen bied multiposting, dat klopt. En het is een stepje.
Want als Broadbean in Nederland aan de slag gaat kijken ze naar Knollenstein, en echt niet naar ingoedebanen…
Martijn
says:Volgens mij niet helemaal. Zooq en Adver-online kopen advertentieruimte in bij Jobboards en verhandelen die weer in ‘plaatsingspakketten’ aan derden. Zij adviseren over waar vacatures te plaatsen en stellen zelf een pakket samen.
Ingoedebanen is een plaatsings en trackingssysteem voor verschillende jobboards, waarbij klanten, net als bij Knollenstein, zelf een abonnement bij een jobboard moeten hebben.
Dus stepje of niet, Ingoedebanen heeft duidelijk meer overeenkomsten met Knollenstein en Broadbean, dan Zooq of Adver-Online en past mijns inziens zeker in dit rijtje thuis.
(btw: ik werk niet bij ingoedebanen.nl, noch heb ik er enig aandeel in)
Marc Drees
says:@Martijn:
Voor de volledigheid, ik heb ook Adver-online en Zooq niet genoemd.
Vallen in mijn optiek in dezelfde categorie als ingoedebanen.
Marc Drees
says:@Martijn:
Ja, en er bestaan ook driewielers en stepjes. Maar die zie je ook niet op de snelweg.
Martijn
says:Je hebt ook nog ingoedebanen.nl…