Verleden week meldde ik dat Broadbean de Nederlandse markt was binnen gevaren. En dat vraagt natuurlijk om een reactie van Neerlands grootste multiposter: Knollenstein Technologies.
Voor mij voldoende reden om Paul Stuurman (Managing Director van Knollenstein) eens te bellen. En dat was een opgewekt gesprek, want Stuurman zegt de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien.
Zijn vertrouwen is vooral gebaseerd op een belangrijk verschil tussen de Nederlandse en Engelse markt.
Stuurman: “De Engelse markt voor vacature-multiposting betreft vooral plaatsingen van teksten. Maar in Nederland vragen de grote vacatureleveranciers veel meer. Mijn klanten eisen dat hun vacatures vergaand opgemaakt kunnen worden. Zodat de investering in arbeidscommunicatie niet verloren gaat op het moment dat vacature naar een vacaturesite gepost gaat worden“.
Daarom ziet Stuurman Broadbean niet als een directe concurrent voor Knollenstein. Hoewel een extra concurrent op de Nederlandse markt natuurlijk een impact zal hebben. En dus ook Knollenstein niet onberoerd zal laten.
De vraag is natuurlijk of het gememoreeerde verschil in mogelijkheden van de verschillende multiposting providers het verschil gaat maken bij de keuze van de klant. Maar het zal nog even duren voordat deze vraag een antwoord gaat krijgen.
RecruitmentMatters zal de ontwikkelingen natuurlijk op de voet volgen en er regelmatig verslag van doen.
Disclaimer:
Ik ken Paul Stuurman al meerdere jaren en heb bij een aantal gelegenheden zaken met Knollenstein gedaan. Ik ken ook Dan McGuire (MD Broadbean) en heb nooit zaken met Broadbean gedaan.
paul
says:@ a.niem: jij heet zeker a.noniem…..
moet je het wel goed doen;-)
Marc Drees
says:Altijd leuk om een nieuwe site te zien, maar je begrijpt natuurlijk dat je hiermee geen antwoord geeft; hooguit het meligheidsgehalte op de maandagochtend al naar een vrijdagmiddagniveau tilt
A.Niem
says:https://www.spreekwoorden.nl/T/tijd
Marc Drees
says:@A. Niem:
? De tijd zal het leren?
A.Niem
says:De tijd zal het leren. Ik ben heel benieuwd hoeveel artikelen we nog over Broadbean/Knollenstein gaan krijgen of verwijzingen hier naar toe…
Marc Drees
says:@ A.Niem:
Nee.
Zou ik voor iedere blogger op RecruitmentMatters soms een disclaimer moeten opnemen in mijn postings?
A.Niem
says:Vergeet je niet te melden dat je blog partner Bas Marketing manager Europe bij Broadbean is??