Aegon en automatische e-mails: Meer verstand van verzekeren

image

Vandaag weer een financiële reus; Aegon. En voor diegenen die buitengewoon bijgelovig zijn; dit is de 13e aflevering. Als dat maar goed gaat…

Gelukkig heeft Aegon geen al te zware concurrentie; tenslotte hebben de tot nu toe onderzochte financiële instellingen in het algemeen zeer matige resultaten laten zien.

Bij Aegon heb ik gesolliciteerd naar de functie van Assistent Recruitment.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

Duidelijk?
Het onderwerp van de e-mail is redelijk duidelijk:
Bevestiging sollicitatie bij Aegon

De bedrijfsnaam wordt genoemd en dat is goed. Beter was het geweest als ook de functienaam in het onderwerp was vermeld.

En natuurlijk, ook bij Aegon is het vervolg weer volstrekt vaag:
U kunt binnenkort een reactie van ons verwachten op uw sollicitatie

Het lijkt wel of vrijwel het gehele Nederlandse bedrijfsleven bij elkaar afkijkt. En om mij volstrekt onduidelijke redenen met name de foute antwoorden overneemt.

Persoonlijk?
Er is één persoonlijke touch:
Geachte heer <achternaam>.

Aegon heeft zowel mijn geslacht en mjn achternaam goed. En dat is al een hele prestatie; zeker als mijn achternaam ook nog eens met een hoofdletter begint!

Toch vreemd hoe je van zoiets volstrekt normaals als een hoofdletter blij kan worden. Na zoveel negatieve ervaringen wordt ook een kritische kandidaat week.

Het e-mail adres iseen buitengewoon merkwaardige mix van een naam met een ATS:
lparlevliet-aegon@connexys.nl

De heer of mevrouw Parlevliet van Aegon heeft dus ook een Connnexys e-mail adres. En dat doet zo ontzettend goedkoop aan…

De afsluiting is evenmin persoonlijk; ik krijg een vriendelijke groet van Recruitment AEGON Nederland. Toch leuker als ik daar de naam van de mevrouw/meneer Parlevliet had zien staan…

Informatief?
Nee. Niets.

Met links?
Nee. Niets.

Conclusie
Met deze e-mail laat Aegon helaas zien uitstekend in het rijtje financiële dienstverleners thuis te horen. Nou maar hopen dat ze meer verstand van verzekeren hebben.

En de dertiende aflevering laat inderdaad een heel slecht resultaat zien. Maar of dat nou het bijgeloof bevestigd…

12250cookie-checkAegon en automatische e-mails: Meer verstand van verzekeren
Geef een reactie

2 Comments