Unive en automatische e-mails: geen gezonde situatie

Unive onder het vergrootglas

Vandaag is Univé aan de beurt; of beter gezegd: UVIT. De centrale organisatie van Univé , VGZ, IZA en Trias. Een zorgverzekeraar dus en daarmee een financiële dienstverlener.

En dat zegt meteen iets over het verwachtingsniveau wat ik heb ten aanzien van hun automatische e-mail op mijn online sollicitatie; niet al te hoog.

Bij Univé heb ik gesolliciteerd naar de functie van Recruiter detachering.

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

De e-mail

image

(naam en e-mail adres zijn verwijderd) 

Duidelijk?
NEE. In het geheel niet:
Sollicitatiebevestiging

Tja, wat moet ik hier nou van zeggen? Het wordt wel vervelend om jezelf eindeloos te moeten herhalen. Beste, beste  Univé; je zou sollicitanten een enorm plezier doen door functie en bedrijfsnaam te vermelden. Doen dus!

En  natuurlijk, ook hier waart ’snel & spoedig’ virus rond:
Wij informeren u zo spoedig mogelijk over het verdere verloop.  

Persoonlijk?
Deze e-mail heeft twee gezichten. De aanhef is persoonlijk en de afsluiting is zelfs optimaal. Maar alles daartussen is een drama.

Maar die afsluiting. Daar kunnen alle andere partijen een voorbeeld aan nemen. Naam, telefoonnummer en e-mail adres. Wat wil je nog meer?

Wat jammer dat het e-mail adres van de recruiter niet ook als afzender wordt gebruikt. Nu is het een onpersoonlijke:
werkenbijunive@uvit.nl

En dan die merkwaardige eerste zin tussen de sterretjes. Ten eerste komt het zo onaardig over. En ten tweede, als je het e-mail adres van de recruiter als afzender zou gebruiken kan je deze zin zelfs meteen wegdonderen. Doen dus!

Informatief?
Nee. Helemaal niets

Met links?
Nee, alweer helemaal niets.

Conclusie
Tja, met uitzondering van de afsluiting is dit natuurlijk wederom een rampzalig slechte e-mail response. Om ziek van te worden.

Geef een reactie