Is Jobfox’ CEO megalomaan? Of gewoon niet de slimste?

image

Enige tijd geleden heb ik een Jobfox met een bezoekje vereerd. En die site was bepaald geen liefde op het eerste gezicht.

Desondanks lijkt Jobfox de enige van de nieuwkomers op de Amerikaanse online recruitment markt die van enig succes kan spreken. itzBig lijkt in problemen te verkeren; rondom Climber en Trovix is het angstig stil geworden.

En in een interview met Personal Branding lijkt dat Robert McGovern (CEO Jobfox, vroegere CEO van Careerbuilder) naar het hoofd te zijn gestegen.

Want hoe kan je anders een uitspraak als deze verklaren:

“[…] a Jobfox page, which we believe is the ultimate personal branding tool for today’s professional

Wacht even, Jobfox zegt toch van zichzelf: The job site for the career-minded professional? Hoe is dat doel ineens opgeblazen tot een personal branding page?

Maar het kan nog veel erger, getuige het volgende statement:

While social networking sites are great for “social” connections, Jobfox has created the Web’s first site for “professional” connections

Come again? Nooit van Linkedin of Xing gehoord, meneer McGovern? De laatste keer dat ik bij Linkedin keek had ik een URL met mijn naam er in. Lang voordat Jobfox zijn entree maakte op de markt.

De grappigste uitspraak vind ik echter wel de volgende; waar McGovern over zijn verleden bij Careerbuilder verhaalt:

I think that […] it’s easy to get trapped in your foxhole looking out at the battlefield that’s in front of you. The challenge is to keep your perspective on the entire war zone.

Zou McGovern zich realiseren dat hij op dit moment alweer in een foxhole zit? Gezien bovenstaande uitspraken heeft hij het zicht op de entire war zone al een tijd geleden verloren.

Het is overigens veelzeggend dat zowel de interviewer (Dan Schawbel) als McGovern de naam Linkedin tijdens het interview niet één keer hebben genoemd. Selectieve dissociatie?

Geef een reactie

2 Comments