Kennis delen en verbreden

Geen recruitment, wel HR. Het onderwerp kennismanagement, hoe verbreed je je kennis? Vaak kan dit door seminars, trainingen, congressen, etc. Voor velen is dit voldoende, voor velen werkt dit stramien erg goed. Maar je hebt dan die arrogante, tikje zelfoverschattende, veelal bloggende mensen zoals Marc, ikzelf en nog een aantal die daar niet denken iets te leren. Die mensen doen dat anders.

Zoals organiseer ik al tijden samen met Ton Rodenburg van ARA m/v een ’thought leaders ronde tafel’ over arbeidsmarktcommunicatie. Gewoon een groepje mensen die voorop loopt (in onze optiek) in de markt. Naast Ton en ikzelf zaten daar de vorige keer mensen als Marc, An de Jonghe, Frank Jansen en Michel Rijnders aan tafel. Kleine groep, hoogwaardige mensen die praten over de markt.

Maar het kan ook anders, zoals Polle bijvoorbeeld schrijft op zijn blog. Een weekendje met de jeugd van de interactieve media in een huisje en gewoon gezellig onder het genot van bier en pizza praten. Een hele andere manier waarop in dit geval zelfstandige ondernemers (en vrije geesten) kennis met elkaar delen en verbreden.

Bedrijfsuitjes voor zelfstandigen, congressen voor thought leaders, maar ook toepasbaar in bedrijven denk ik. Voor grote bedrijven: wanneer is de laatste keer dat jullie een groep jonge honden van allerlei afdelingen gewoon eens een weekend weg hebben laten gaan? Of dat jullie jezelf opsloten met misschien één of twee externen? Nieuwe varianten op de aloude hei dagen, nu ook voor zelfstandig ondernemers.

Geef een reactie