Weg met M4N en Menpower, ruim baan voor Job-a-matic!

Job-o-matic

Na de misselijkmakende ervaring van Menpower (mede dankzij M4N) schoot mij ineens de SimplyHired oplossing voor de geest: Job-a-matic.

En ja, SimplyHired gebruikt onder meer dit buitengewoon knullige robotje om Job-o-matic te promoten.

Maar laat je daardoor niet van de wijs brengen; want dit is affiliate marketing van een niveau waar M4N alleen maar van kan dromen!

Nieuwsgierig gemaakt?

Wat is Job-a-matic?
Job-a-matic is een instant vacaturesite; gehost door SimplyHired. Deze oplossing is vooral gericht op weblogs, belangenverenigingen, not-for-profit organisaties, online uitgevers. Maar feitelijk is iedereen welkom.

En Job-a-matic biedt een indrukwekkende set aan features:

  • De site kan volledig in de look (and feel) van de eigen site worden gebracht.
  • De URL structuur is gebaseerd op de eigen site ( bv. www.jobs.<sitenaam>.com) Niet onbelangrijk!
  • Er kan een eigen tabel van functie categorieën worden gemaakt. Handig…
  • Je kan zelf bepalen voor welk tarief bedrijven vacatures op jouw site kunnen plaatsen. En de verdere (financiële) afhandeling wordt helemaal door SimplyHired gedaan. Tot en met het storten van de inkomsten op jouw rekening.
  • Je kan een widget maken die je bv. op de homepage kan plaatsen om bezoek naar de vacaturesite te sturen
  • Alle back-end ondersteuning voor klanten wordt door SimplyHired opgeknapt.
  • Bezoekers hebben beschikking over alle FAQ’s, etc. SimplyHired.
  • Er is een online dashboard om voortgang en resultaten te monitoren.

En natuurlijk vergeet SimplyHired niet te melden dat er ongetwijfeld veel meer traffic naar jouw site gaat komen. Een extra lokkertje; als dat overigens al nodig is.

Oftewel een meer dan volledige vacaturesite. Je hoeft echt helemaal nergens naar om te kijken. Ohh, en had ik dat al gezegd: Het is helemaal gratis!

Waarom Job-a-matic?
Wat is de truc? Waarom biedt SimplyHired dit allemaal aan, gratis en voor niets?

Dat is wat SimplyHired backfill noemt. Als er op jouw vacaturesite 10 betaalde vacatures staan ziet dat er natuurlijk een beetje armoedig uit. De oplossing: SimplyHired kan er zijn eigen vacatures bij aanbieden.

Waarbij in eerste instantie gesponsorde vacatures worden getoond (hoor ik daar de SimplyHired kassa rinkelen?). Overigens krijg je dan van SimplyHired zelfs een percentage betaald. Netjes.

En je kan ervoor kiezen of je al dan niet backfill wilt. En als je backfill wilt; hoeveel vacatures er maximaal op mogen staan. En je kan zelfs een selectie maken van te tonen vacatures. Maar dat is niet al te uitgebreid.

Conclusie
SimplyHired heeft met Job-a-matic een enorme hit gescoord. En heeft zichzelf daarmee een enorme dienst bewezen. Want de vacatures uit de SimplyHired database worden op veel meer plaatsen getoond. En dat vinden de klanten van SimplyHired helemaal niet erg.

Uniek nietwaar? Een vertical search engine die daadwerkelijk waarde toevoegt! En in het proces ook nog eens affiliate marketing bureaus volstrekt overbodig maakt. Dit is DIY affiliate marketing.

Misschien een ideetje voor Nationale Vacaturebank? Kan M4N andere ‘innovaties’ verzinnen. En heeft NVB in ieder geval directe controle over boefjes als Menpower…

En je moet niet vreemd opkijken als RecruitmentMatters binnenkort een vacaturesite heeft. Zonder vacatures van SimplyHired wel te verstaan. De vraag is alleen, zou iemand via RecruitmentMatters vacatures durven plaatsen…

Geef een reactie

1 Comment