Ik heb een gruwelijke hekel aan advertenties op weblogs, maar er zijn voorbeelden die werkelijk het bloed onder mijn nagels vandaan halen. En dat zijn van die automatisch uitklappende advertenties als je daar per ongeluk met je muis overheen gaat.
Zoals deze bijvoorbeeld; met achtereenvolgens het before en after effect:
Wat een drama…
Zowel de tekst van de meest recente posting als de meest recente reactie worden uit het zicht onttrokken door irrelevant geschreeuw van ABN Amro.
Dit soort rotzooi zou verboden moeten worden. Maar ja, ik ben realist en ik ga dus niet mijn adem inhouden.
Dus wil ik ABN Amro en Dutch Cowboys en alle andere reclamemakers en reclameplaatsers deze tip aan de hand doen.
Op mijn favoriete Amerikaanse nieuwssite kwam ik namelijk het volgende alternatief tegen. Nog steeds kwaadaardig, maar aanzienlijk minder intrusief.
Het gaat om het blokje aan de rechterkant met de titel When we left earth. Als je daar met je muis overheen beweegt gebeurt er niets, tenzij je met je muis over het vakje Rollover to expand beweegt.
Nog beter zou zijn als er 0,8 seconde zou worden gewacht voordat er een uitklapactie zou beginnen, want dan weet je tenminste zeker dat iemand bewust zijn muis over dat vakje beweegt.
Maar ja, reclamemensen denken blijkbaar nog steeds dat schreeuwen beter werkt dan praten of luisteren… Maar volgens mij wordt de inhoud helemaal niet gehoord als je schreeuwt.