Imtech en automatische e-mails: meer van hetzelfde

Imtech onder het vergrootglas Vandaag een automatische e-mail op een sollicitatie bij Imtech, een hele grote technische dienstverlener. Hoe groot? Ruim 18.000 medewerkers. Da’s meer dan behoorlijk dacht ik zo.

Maar we hebben al vaak genoeg gezien dat groot helaas geen garantie is voor een goede automatische e-mail response op een online sollicitatie.

Ik heb bij Imtech gesolliciteerd op de functie van Recruiter. What else?

En dit hoop ik aan te treffen in de e-mail.

De e-mail

Automatische e-mail response op online sollicitatie Imtech

naam en aanhef zijn verwijderd

Duidelijk?
Nee, volstrekt niet:
Je sollicitatie

Goed he! Imtech is de zoveelste die denkt dat met deze titel ik meteen doorheb dat het om de sollicitatie naar de positie van Recruiter bij Imtech gaat.

Maar dat is niet zo, want ik heb geen flauw idee. Hoeveel moeite zou het kosten

 

Jammer dat de functienaam niet ook nog even is vermeld; maar ik weet in ieder geval waar ik heb gesolliciteerd.

Overigens heeft deze Connexys klant geen last het ’spoedig & snel’ virus, getuige hun laatste zin:
We zullen je informeren over het resultaat van je sollicitatie.

Niets spoedig, niet snel. Gewoon: ooit. Het heeft natuurlijk hetzelfde eindresultaat, maar nu met een rekbaarder eindgrens. En het geeft minder neiging om ieder uur je inbox te checken.

Persoonlijk?
Ja, dit is een persoonlijke e-mail.

Ik word in de jij-vorm aangesproken. Verder is de afzender herkenbaar dezelfde persoon als degene die in de afsluiting staat vermeld.

Alleen, dat ellende @connexys.nl deel van het e-mail adres… Als ik een e-mail adres zou scannen en puur naar de bedrijfsnaam zou kijken loopt de afzender het risico dat die e-mail wordt weggegooid. Wie? Connexys?? Ken ik niet! Weg ermee.

Gewoon:  <voornaam><achternaam>@<bedrijfsnaam>.nl/com

Zo hoort het.

Informatief?
Nee, helemaal niet.

Wat dacht je van deze zin:
Je sollicitatie voor de functie van Recruiter is in ons werving- en selectiesysteem geregistreerd

Buitengewoon boeiende informatie… Al heb je het op dundrukpapier geprint. Het interesseert mij niets.

Waar het mij om gaat is wat je ermee gaat doen en wanneer. En hoe ik meer informatie over bedrijf, functie en sollicitatieproces kan krijgen.

Maar daarover wordt niets verteld. Zeker een bedrijfsgeheim…

Met links?
Nee

Conclusie
Imtech is de zoveelste Connexys klant met een armoedige automatische e-mail response.

Bedrijven die gebruik maken van Connexys als hun applicant tracking systeem lijken in hun automatische e-mail ook erg veel op elkaar. Eenheidsworst.

Terwijl ook een automatische e-mail een moment is om je onderscheiden te presenteren. Maar niemand die daar aandacht aan lijkt te besteden!

Geef een reactie

2 Comments
  • Stan van Nieuwenhoven
    says:

    Imtech werkt nu met de nieuwste versie van Connexys. Vanuit dit nieuwe systeem werken alle recruiters binnen Imtech en hiermee zijn alle bovengenoemde problemen opgelost. Sollicitaties blijven persoonlijk, en de e-mail berichten vanuit het systeem, zijn dus ook door de recruiters persoonlijk opgesteld.
    Mochten er desondanks onduidelijkheden over een sollicitatie zijn, dan kun je dus ook de recruiter persoonlijk hierover benaderen.

    Stan van Nieuwenhoven
    Recruiter Imtech Nederland

  • Jochem Beltman
    says:

    Marc,

    Ik  ben het met je eens dat connexys een drama systeem is! Ik zal je zeggen dat ik ook nooit vrienden met het systeem wordt. Maar, ik zeg maar, 1 ding is wel veranderd je ontvangt nu binnen 2 weken bericht. Verder snel hopen dat er een ander systeem komt. maarja das een beslissing van Imtech NV