Interview met succesvolle arbeidsmarktstrateeg

Op Frankwatching een interessant interview met één van de succesvolle arbeidsmarkt strategen. Vooral interessante de cijfers over de ReedBusiness “viral” maak jij straks naam. Viral staat tussen haakjes omdat er natuurlijk een enorm media budget bij zat en dat wordt helaas niet vermeld. Maar zelfs met dit budget is het één van de successtories van afgelopen jaar natuurlijk.

“Binnen acht weken waren er 3,2 miljoen pageviews en ruim een miljoen visits op de campagnesite. De viral is in die periode 140.000 keer doorgestuurd. De hele campagne heeft meer dan duizend sollicitaties opgeleverd. Uit de opgebouwde database wordt nu nog geput. Het mooie was dat in de slipstream ook open sollicitaties kwamen, waarmee andere vacatures konden worden opgevuld.”

Jammer dat er geen getallen bij genoemd worden wat kosten betreft. Want 140.000 keer doorsturen is natuurlijk geweldig, maar hoe lagen nu de cost per CV in dit geval? Ik zou dat hier belangrijker vinden dan de cost to hire omdat die database zo’n lange levensduur zou moeten hebben. Ik ben ook benieuwd naar de follow up, waarmee ik bedoel: zo’n database is mooi, nu die mensen aan je verbonden houden!

Geef een reactie

2 Comments
  • Geert-Jan Waasdorp
    says:

    400,- per relevante CV? Als je een groot aantal moet hebben van een schaarse doelgroep…. dan is dit een zeer acceptabel bedrag. Sterker nog, inclusief campagne zou ik er zeker voor gaan!
    Voor ik het hoongelach over mezelf uitroep….Ja zoeken in LinkedIn gaat sneller en kost minder. Nadeel is echter dat de interim recruiters die dit veelal doen vaak nog een additionele fee willen (>400,-) en dat grote aantallen lastiger is.
    Bij de laatste opdrachten die wij hebben gedaan, lagen de mediakosten ongeveer tussen de 140 en 160 euro per CV (gemiddeld 70% relevant). Dus goed 200 euro per relevante CV. Let op…dit is zonder ontwikkeling website, campagne e.d. en was voor de moeilijkere doelgroepen (scripters, W&S consultants, financiële ‘interimmers’).

    0
    0
  • paul
    says:

    jammer dat er niet bijstaat dat er maar 25% van de reacties relevant was ( vertelde ze zelf op het congres succesvol werven van peno actueel) en dat ze echt heel veel geld uit hebben gegeven. De bedragen zijn namelijk exclusief de radiocampagne. in de presentatie vooraf aan de prijsuitreiking vertelde de hr directeur over het geheel. Daarna tijdens de prijsuitreiking vertelde de marketing dame ongeveer hetzelfde maar met hele andere getallen. ( waarbij ze bijvoorbeeld de kosten voor radio niet mee rekende). Volgens mij koste het bouwen iets van 60.000 en als je daar alleen al radio bij rekent kom je wel boven de 100000 euro.

    25% van 1000=250 dus dan denk ik zelf 100.000/250=400 per cv.

    Maar ik kan naast de aantallen zitten hoor.

    0
    0