Wordt geen dinges

Meest walgelijke reclame van dit moment? ‘Wordt geen dinges’ van Hi. Normaal gesproken vind ik de commercials van Hi hilarisch, maar dat gaat voor dit exemplaar niet op. De boodschap? Wordt niet vergeten, blijf (veel) smsen. 

To be or not to be
Nu ga ik niet uitweiden over de onzekerheid van een zekere generatie waar de telefoongigant op inspeelt. Nee, de irritatie is geheel een van eigenbelang. Straks krijg ik nog een volle inbox van al die vergeet-me-nietjes.

Ik onthou je naam wel en als ik dat niet doe ben je ook niet interessant genoeg om mee te smsen. Ik dacht sowieso dat we het ‘hoi-hoest’-tijdperk voorbij waren. Maar toen kwam Twitter en bleek ik ongelijk te hebben. 

Ik bel dus ik ben 
Ik zit, noodgedwongen overigens, al ruim drie dagen zonder telefoon. Nu moet ik een afspraak afzeggen en ligt het ding in de openbare oplader, een zogenaamd Gotcha point, op school (mijn adapter is verdwenen, vandaar noodgedwongen). Een jaar geleden had ik nog een groepsbericht de digitale deur uitgedaan over mijn vreselijke onbereikbaarheid. En het in mijn msn-naam gezet. En, om er zeker van te zijn dat iedereen op de hoogte is van mijn onvermogen tot mobiel communiceren, het in elke e-mail vermeld. 

Maar nu vind ik het wel lekker rustig zo. 

 

 

Geef een reactie

6 Comments