Op Marketingfacts en Frank-Ly wordt er al aandacht aan besteed, gisteren is Dutchcowgirls gelanceerd, het broertje (edit: zusje) van Dutchcowboys. Een site geschreven door vrouwen die actief zijn in de Nederlandse online industrie, een uitstekend initiatief.
Initiatiefneemster Marjolijn Kamphuis stelt:
“Af en toe lijkt het alsof de online wereld vooral het domein is van de man. Vrouwen zijn net zo goed geïnteresseerd in technische dingen die mooi en nieuw zijn, en kijken daar vaak net even anders tegenaan. Vandaar dat we meiden met deze interesses een eigen spreekbuis wilden geven die ruimte biedt aan die typische zaken die hen juist opvallen.”
Waarom is dit nu een goed initaitief, vooral ook voor de Nederlandse recruitment branche? Omdat er veel vrouwen actief zijn in deze branche, maar ik merk dat de meeste niet de bestaande marketingblogs bijhouden. Misschien wel juist omdat vrouwen net iets anders willen, net een andere blik hebben en het allemaal net anders weergegeven willen hebben. En nu hebben ze dat, vanuit hun eigen perspectief. En tevens laat het zien dat ook vrouwen best geeks kunnen zijn, houden van innovatie, technologie en mooie dingen.
Moeten we ook een vrouwelijke recruitmentmatters lanceren? Misschien eerst maar eens iets meer dan de huidige 2 vrouwelijke bloggers krijgen.
Hoe dan ook, Marjolijn en co, heel veel succes. En dames die dit blog lezen: voortaan ook Dutchcowgirls gaan lezen!
Bas van de Haterd
says:@floor: we hebben er al twee…
Floor Drees
says:Jullie kunnen 1 vrouwelijke blogger al nauwelijks aan…
Fons
says:En het is een zusje gelanceerd
Bas van de Haterd
says:eeh, ja, misschien wel hè 🙂
Marc Drees
says:@Bas:
Is het niet een zusje?