Locatie, locatie en locatie

Werknemers zijn de files zat, kopt nu.nl. Niets nieuws onder de zon. Hoewel de hoeveelheid mensen me nog mee valt, minder dan de helft (1 op de 3 heeft nergens last van en 1 op de 4 gaat lopend of met de fiets naar het werk). Maar goed, het probleem is er natuurlijk en volgens onderzoek van Blauw overweegt ongeveer een half miljoen mensen een overstap vanwege het fileleed. En dat is toch ruim 7% van de beroepsbevolking en bijna 8,5% van het werknemersbestand in Nederland.

Nu ben ik een ferm geloven dat het fileprobleem zich de komende jaren automatisch oplost. Waarom? Omdat het met elke auto exponentieel toeneemt, dus ook afneemt met elke auto minder. En… we vergrijzen. De komende 6 jaar stopt 15% van Nederland met werken. Als in de herfstvakantie 20% van Nederland met vakantie is, zijn we filevrij. Maar goed, dat is een ander verhaal, er is ook instroom en we gaan meer rijden. Maar goed, het probleem zal veel minder worden.

Hoe dan ook, terug naar wat we er nu mee moeten. En dat is eenvoudig: locatie is belangrijk voor het kiezen van je vestiging. Maar als je gaat werven is locatie weergeven dus ook belangrijk, toch zie ik nog maar heel weinig google earth mashups met vacatures in websites. Geef je vacatures ook op locatie weer in je site, een eerste (kleine) stap om in te spelen in je communicatie op de wensen van de kandidaat.

Geef een reactie