Automatische e-mails, meten is weten,1

Automatische e-mail responses onder het vergrootglas

Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop

In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.

Vandaag de eerste vraag: Is het e-mail adres van de afzender herkenbaar?

En voor deze vraag zijn de volgende scores bedacht:

  • Het e-mail adres van de afzender bevat niet de naam van de recruiter en niet de naam van het bedrijf (-2)
  • Het e-mail adres van de afzender bevat de naam van de recruiter(afgekort of volledig) of de naam van het bedrijf (-1)
  • Het e-mail adres van de afzender bevat de naam van de recruiter (afgekort) en de naam van het bedrijf (+1)
  • Het e-mail adres van de afzender bevat de naam van de recruiter (afgekort) en de naam van het bedrijf (+2)

Een tweetal bijzondere situaties zijn bij deze vraag van toepassing:

  1. Als een e-mail adres de tekst “noreply” of een vergelijkbaar woord bevat betekent dit automatische een score van -2.
  2. Als een e-mail adres de naam van een applicant tracking systeem bevat betekent dit automatisch een score van -1, tenzij er al een lagere score is vastgesteld.

Volgende keer: Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?

26980cookie-checkAutomatische e-mails, meten is weten,1
Geef een reactie

2 Comments