Automatische e-mails, meten is weten, 2

Automatische e-mail responses onder het vergrootglas Om de kwaliteit van de automatische e-mail response op online sollicitaties te meten, zijn een 14-tal vragen opgesteld. Per vraag is er echter nog het nodige te zeggen over de wijze waarop

In 14 afleveringen ga ik dieper in op elke afzonderlijke vraag, en de wijze waarop de beoordeling tot stand komt.

Vandaag de tweede vraag: Geeft de titel van de e-mail voldoende informatie?

En voor deze vraag zijn de volgende scores bedacht:

  • De titel verwijst in het geheel niet naar de online sollicitatie (-2)
  • De titel vermeld uitsluitend het feit van de online sollicitatie (-1)
  • De titel vermeld het feit van de online sollicitatie in combinatie met de functietitel of de bedrijfsnaam (+1)
  • De titel vermeld het feit van de online sollicitatie in combinatie met de functietitel en de bedrijfsnaam (+2)

In een vorige aflevering is de vraag Is het e-mail adres van de afzender herkenbaar? behandeld.

Volgende keer: Mag de ontvanger op de e-mail reageren?

Geef een reactie