Hoe vul je stages en startfuncties in? Niet via de krant!

Print is dead Jongeren lezen niet. Tenminste dat is het broodje aap verhaal. Verzonnen door babyboomers (zoals ik) en misschien nog wel oudere lieden. Maar jongeren lezen natuurlijk wel, alleen anders.

En mogelijk lezen ze ook minder. Simpelweg omdat het aantal kanalen dat tot hun beschikking staat zoveel groter is dan waar ik vroeger mijn informatie vandaan kon halen. Ik kan me tenslotte niet heugen wanneer ik nog voor het laatst naar een bibliotheek ben geweest.

Internet is het medium voor de jeugd. Daar is geen enkele twijfel over. En dat beeld wordt wel heel erg duidelijk uit deze grafiek (cijfers zijn gebaseerd op onderzoek onder meer dan 52.000 volwassen Amerikanen):

Grafiek van kanaalgebruik in uur per week door verschillende leeftijdscategorieen

De grafiek toont het aantal uur per week dat een bepaald kanaal wordt gebruikt door de verschillende leeftijdsgroepen.

Bepaald niet verrassend; maar daarom niet minder schokkend. TV en Internet gebruik strijden bij Gen Y om voorrang. De krant? Die bestaat niet (Print is dead).

Er is dus echt maar eeen kanaal waarlangs je jongere werkzoekers kunt bereiken: Internet.
Want TV reclames… die zijn wel heel erg duur. En het duurt niet lang meer voordat Internet de TV gaat overvleugelen. Wacht maar af…

Geef een reactie