Een hele vreemde melding gisteren op cheezhead over Jobfox. Jobfox maakt namelijk melding van de introductie van een nieuwe dienst voor kandidaten: Jobfox Intros.
Intros. De naam geeft het al aan. Als kandidaat krijg je een introductie bij het bedrijf die een vacature heeft die buitengewoon goed met jouw profiel matched. En die introductie wordt door Jobfox gedaan.
En het gaat veel verder dan de introductie van een nieuwe dienst. Jobfox lijkt zichzelf opnieuw te hebben uitgevonden.
Zo is de tagline: Be the hunted bij het logo verdwenen. En de homepage is volledig vernieuwd waarbij Jobfox Intros domineert:
Jobfox wil, als vacaturesite, blijkbaar voortaan als intermediair door het leven gaan. En dat wordt zo verwoord:
The Jobfox Intros Team monitors all “5-Star” matches and assists candidates and employers in making rapid and convenient introductions, using a comprehensive array of e-mail and text messaging services.
Dus er wordt bij de werkgever extra nadruk gelegd op de profielen van Jobfox kandidaten die goed matchen met de vacature profielen. Maar waarom is dat nodig? Matching maakt het toch al pijnloos voor werkgevers om direct de beste kandidaten te zien?
Missdchien moet Jobfox op dit moment teveel concurreren om de werkgever aandacht met andere kanalen waarlangs kandidaten worden aangeboden. Een aangezien een Internet kanaal minder dwingend is dan een e-mail, SMS of zelfs een telefoontje kan het Internet kanaal het onderspit delven.
Of zou het komen omdat kandidaten via Jobfox een perfecte match zien en zich vervolgens afvragen waarom ze niet worden uitgenodigd?
Hoe dan ook, Jobfox slaat een andere weg in. Waarbij ze in ieder geval alle intermediairs in één klap van zich vervreemdt.