Heeft VisualCV soms naar NotchUp gekeken?

Toegegeven, Linkedin doet weinig aan de presentatie van het profiel. Een relatief saai rijtje tekst met wat tussenkopjes. En dat is het wel zo’n beetje. Maar wat VisualCV voorstelt is wel heel erg merkwaardig.

In een e-mail geeft VisualCV mij namelijk de volgende Quick Tip:

E-mail VisualCV over Linkedin koppeling 

Aan mijn Linkedin profiel zou ik dus mijn VisualCV profiel moeten hangen. Om… to get the most out of your professional networking… Want? Twee profielen voor de prijs van één of zo? Die je dus op twee verschillende plaatsen synchroon moet zien te houden…

Dit is lijkt wel heel erg op de onzin als NotchUp uitkraamt in verband met haar ‘innovatieve’ PIN.

In plaats van maximale marketing inspanning van de kant van VisualCV wil ze de mensen die een profiel hebben gemaakt de inspanning voor ze laten doen. Door te profiteren van het aanzienlijk grotere bereik van Linkedin:

Linkedin versus VisualCV

De vrijwel onzichtbare blauwe lijn stijf aan de bodem is VisualCV. En Linkedin heeft op dit moment 148 keer meer traffic dan VisualCV. En dat verschil neemt alleen maar toe. Peanut butter and jelly? Ja, een vrachtwagen peanut butter en een likje jelly misschien.

Puur parasitair gedrag dus van VisalCV; over de ruggen van haar eigen gebruikers. En dat stompzinnige gereutel over hoe goed Linkedin en VisualCV bij elkaar passen is natuurlijk klinkklare onzin.

Mogelijk is VisualCV nu al door de $ 2M aan Series A funding heen gebrand die zij in januari heeft ontvangen van iNovia Capital. Gezien het aantal werknemers (20 werknemers volgens Linkedin) zou dat niet eens erg gek zijn.

Geef een reactie

2 Comments
  • Marc Drees
    says:

    @Bas:
    Zoals je weet zeur ik nooit. Ik probeer slechts bullshit van realiteit te onderscheiden. En deze boodschap van VisualCV is a ‘whole lot of bullshit’!

    Zich vergelijken met Linkedin is volstrekt ongepast en dezelfde gebruikers die een CV bij VisualCV hebben aangemaakt ook nog eens voor het marketing karretje spannen met valse argumenten is zo mogelijk nog erger.

    Het zou een stuk eerlijker zijn als ze hun gebruikers om hulp vragen (‘We need your help’). Want blijkbaar zijn er voldoende gebruikers die VisualCV voldoende interessant hebben gevonden om een CV op deze site aan te maken. En die willen misschien ook wel dat de site succesvol wordt. Dat helpt tenslotte ook hun eigen personal branding effort.

    Maar dit is simpelweg ordinaire lulkoek die VisualCV rond toetert. En daarmee de intelligentie van de enige groep beledigt die zij juist te vriend zouden moeten houden: hun eigen gebruikers

  • Bas van de Haterd
    says:

    Marc, je zeurt, niets mis mee, zo’n mail. Waar ik nu wel op wacht is de eerste Linkedin widget van Visual CV. Een echte integratie natuurlijk, want ze laten ze inmiddels toe, zeggen ze, bij Linkedin. Widgets en andere vormen van samenwerkingen zoals Facebook. Als je je hier aan stoort… ga je een leuk jaar tegemoed Marc 🙂