Advergaming

Marc schreef hier laatst al over serious gaming. Advergaming is een andere variant, meer gaming vanuit adverteerdersoogpunt. Recruitment gaming valt bijvoorbeeld onder advergaming, maar serious gaming is breder en advergaming hoeft geen serious gaming te zijn. Volgt u me nog?

Nu, een advergame is dus een game waarin de maker, de adverteerder, centraal staat. Dit is dus goed in te zetten voor arbeidsmarktcommunicatie. Ik kwam dit stuk tegen over 5 manieren om advergames in te zetten. Vooral de eerste manier is erg geschikt voor recruitmentgaming:

As a way to give people some casual insight into what is it that your company actually does and how it does it. This is simple – say you’re a delivery company. The game you can comission is one where the player is put in charge of managing a part of the delivery network. Keep it simple and fun but do keep one final goal in mind. Once I’m done playing the game, I need to have learned something about the way you go about your business. Although this is quite intuitive, it’s still surprising to see how many companies release games where you have to get a frog across the street.

Dus als je bezig gaat met recuitment gaming, zorg dat je ook daadwerkelijk inzicht geeft in je bedrijfsprocessen. In wat je doet. Keep it close to the company, maak er geen spel van waarbij de link met je bedrijf ver te zoeken is. Eigenlijk een hele eenvoudige tip, maar zoals de laatste zin al zegt: Although this is quite intuitive, it’s still surprising to see how many companies release games where you have to get a frog across the street.

Geef een reactie

3 Comments