Ik heb een vraag, wie geeft mij antwoord? Intermediair

Helpdesk medewerker Vandaag alweer de tweede aflevering over customer support bij online recruitment sites. Vandaag breng ik een bezoekje aan Intermediair, de site voor hoger opgeleide rakkers.

En net als gisteren wil ik van Intermediair graag weten of, en zo ja hoe, ik mijn nog aan te maken profiel kan afschermen voor intermediairs. Want in deze krappe arbeidsmarkt wordt ik anders gek van alle contactpogingen!

Hier is de link naar de scope van dit onderzoek.

Hoe leg ik contact?
De homepage van Intermediair heeft aan de bovenkant een link Contact:

Homepage Intermediair

Als ik daar op klik krijg ik een pagina te zien met onder meer de volgende informatie:

Helpdesk werkzoekers

Kijk, dat is nou nog eens netjes. Een e-mail en een telefoonnummer om contact te leggen. Kan ik zelf kiezen. En om een vergelijk met Megajobs te houden kies ik ervoor om mijn vraag per e-mail te verzenden.

En Intermediair geeft meteen aan binnen welke tijd ik een antwoord kan verwachten. Helemaal goed!

De vraag
Tja, de vraag is natuurlijk dezelfde als bij Megajobs:

Vraag aan Intermediair

Het antwoord
Ik krijg een automatische ontvangsbevestiging toegestuurd die redelijk laag zou hebben gescoord op de meetlat van e-mails:

image

Bovenstaande weergave is de daadwerkelijke lettergrootte! Het is bijna niet te lezen. En de gewraakte no-reply is weer eens aanwezig. Brrr…

En wat schetst mijn verbazing; de beantwoordingstermijn is plotsklaps opgerekt van 1 naar 4 werkdagen? Dat gaat snel, of liever gezegd traag! En er wordt dan ook nog eens gesteld dat het wel eens langer kan duren. Wat zit die klantenservice daar te doen?

Maar gelukkig valt het allemaal nogal mee, want ik krijg nog dezelfde dag antwoord:

Antwoord Intermediair

Tja, dat is een antwoord natuurlijk. Overigens eentje die natuurlijk te verwachten was. Ik ga er tenslotte vanuit dat geen van de aangeschreven vacaturesites ook maar iets aan mijn vraag kan doen.

Conclusie
Qua responsesnelheid is Intermediair meer dan acceptabel, binnen een werkdag een reactie. De aanvliegroute naar de klantenservice is eveneens goed. En het antwoord is volslagen helder.

Helaas valt de automatische e-mail response behoorlijk uit de toon; al was het alleen al dat Intermediair ineens haar responsetermijn verviervoudigd. Deze mail is rijp voor een make-over!

Geef een reactie

7 Comments
  • Bas Westland
    says:

    @Marc: Ik weet dat het niet ideaal is, maar het is beter dan niks. Het grappige is wel dat er een Job Board komt met alleen bureau vacatures (Noordflank), maar nog steeds niet het omgekeerde. Ik denk dat de meeste Job Boards te bang zijn om de mega deals met de bekende vacaturespammers mis te lopen. Misschien is het wel een idee om een site te beginnen waar alleen bureraus op mogen die de NVP code onderschrijven. Een soort A-merk site voor bureaus. Wie voelt zich geroepen?

  • Bas van de Haterd
    says:

    Inderdaad, alleen moet een Ja/Nee stikken dan algemeen geaccepteerd zijn en er moeten dan ook sancties op staan. Ik heb het zelf destijds gedaan met detacheerders (negeren het niet massaal, maar wel een serie). Vriend van me heeft het gedaan in zijn CV met W&S bureaus, negeren het allemaal.

    Ik hoorde recent van wat vrienden dat ze momenteel allemaal (zelfde bedrijf…) op zoek zijn naar een nieuwe baan. De drama’s die ze tegen komen zijn groot. Met name (en dat was zonder dat ik daar op aan stuurde) de tirades tegen W&S bureaus die van alles beloven en niets waarmaken heeft me gisteren meer dan 30 belminuten gekost 🙂 Ik heb ze gevraagd (al dan niet anoniem, enkele zijn nog werkzoekend) als gastblogger hier hun relaas te komen doen. De gebruikersonvriendelijkheid van de jobboards was namelijk ook groot in hun optiek.

  • Marc Drees
    says:

    @Michel:
    Schaamlappen zijn te gebruiken, maar zijn er slechts bij het uitblijven van een echte oplossing. Het is de bekende symptoom bestrijding.

    En de Ja/Nee sticker is natuurlijk het perfecte voorbeeld hoe het zou kunnen; waarbij het aantal Ja’s en Nee’s misschien iets groter zou kunnen zijn dan slechts twee

  • Michel Rijnders
    says:

    Zo kennen we genoeg ‘schaamlappen’ die toch een oplossing blijken te zijn. Ook buiten de recruitmentwereld. Duidelijk zijn in je eigen informatie is vaak de weg van de mindere weerstand dan wachten tot de informatieverstrekkers met een oplossing komen. Waarom geen eigen ja/nee sticker op je CV als we die wel massaal op onze brievenbussen plakken?
    Overigens lijkt het aantal mensen dat aangeeft dat je hun CV niet mag verwerken/kopieren/versturen ook heel langzaamaan toe te nemen. Een database zoals mimir voorziet hierin maar als je moet wachten tot andere cv databases dat ook bieden dan kan je dat beter zelf aangeven.

  • Bas Westland
    says:

    @Marc: Dat los je toch heel simpel op.  Je zet boven in je profiel dat NIET door bureaus wilt worden gebeld en als ze dat wel doen, je ze dan hier aan de schandpaal nagelt. Lijkt em redelijk effectief 😉 Overig is in de vacatureservice van IM ‘futures’ het meest gekozen uitsluitingswoord (weet ik van een interne bron).