Ik heb een vraag, wie liegt er tegen mij? Monsterboard!

Helpdesk medewerker Ik heb Monsterboard al behandeld in de serie over customer support bij online recruitment sites. Monsterboard had mij na meer dan vijf werkdagen nog geen antwoord gegeven op mijn vraag.

Maar als bij toverslag ontvang ik vandaag een e-mail van Monsterboard. Met een ongekend doorzichtige leugen. Mijn vraag was in hun spamfilter terecht gekomen…

Hoe verzinnen ze het. Ik stel een vraag via een standaard webformulier op de site van Monsterboard. En de output van dat webformulier zou in hun spamfilter terecht zijn gekomen…

Of zou Monsterboard naar aanleiding van het artikel op RecruitmentMatters eens in de bak met onbeantwoorde hulpvragen zijn gaan zoeken? Om vervolgens mijn vraag te beantwoorden?

Die laatste optie komt mij waarschijnlijker voor. Zou de werkelijkheid toch anders zijn dan heeft Monsterboard het proces achter het webformulier wel heel erg slecht ingericht.

Het antwoord
Maar laten we voor de lol ook nog even het in mijn ogen niet langer oprechte antwoord van Monsterboard bekijken:

 E-mail response Monsterboard op hulpvraag

Ook geen antwoord op mijn vraag. Net als bij Totaljobs. Want zij willen: elke werkgever een eerlijke kans bieden. Maar dat wil ik niet! Ik wil alleen echte werkgevers, daarom stel ik die vraag. Of kunnen we soms niet lezen?

Ik ben benieuwd of met het aangekondige redesign van Monsterboard er wel naar de gebruiker wordt geluisterd… De belofte is er wel, maar de werkelijkheid kan weerbarstig zijn…

Conclusie
Monsterboard beantwoord geen hulpvragen of heeft haar helpdeskproces achter het webformulier buitengewoon slecht ingericht.

Hoe het ook zij , voor een hulpvraag moet je niet bij Monsterboard zijn.

Geef een reactie

15 Comments
  • kees
    says:

    Je reactie als zijnde dat het onmogelijk is om met een webformulier in een spambox te komen, is niet helemaal juist.
    Veel websiteeignaars laten de formulier invoer doorsturen naar hun mailbox.

    Mijn mail heeft laatst ook vastgezeten zonder dat de bezoekers daar iets aan konden doen.

  • Xavier
    says:

    Ik bedoel met mijn stuk dat de meeste kandidaten op MB in een orientatie fase zitten er daardoor meer openstaan voor wat op hun af kan komen en daardoor “de poorten open houden’.

    Zie het als iemand die zich wil orienteren op een hypotheek en dan toch even kijkt wat de Dirk Scheringa of Yapi Kredi Bank biedt.

    Op het moment dat  de kandidaat  echt serieus opzoek is wordt hij kritischer en wil hij kwaliteit tegenover kwantiteit in deze “candidate driven” markt. Een groot stuk vertrouwen in aanbiedingen komt dan ook om de hoek kijken, waardoor de poort wat dichter gaat = filter op profiel MB.

    Omgekeerd zie je het ook, bij een werkgevers markt worden kandidaten minder kritisch en pakken ze vaak wat ze pakken kunnen, dus dan helemaal geen filter.

    Tis dus maar net in wat voor kandidaten op MB staan, de orienterende kandidaat volgens mij.

    Op meer exclusievere sites heb je volgens mij wel meer filters.
    MB is toch een btje de Febo onder de jobsites, hou daar rekening mee met je onderzoek(en), als ik je een advies mag geven!

    groet

  • Marc Drees
    says:

    @Xavier:
    😉
    Maar het probleem is dat bedrijven hun brand niet meer kunnen controleren. Hoezeer ze dat ook zullen proberen. Met social media verschuift dat machtsevenwicht naar de consument.

    In Nederland gebeurt dat nog slechts in beperkte mate; maar Amerika heeft al de nodige staaltjes laten zien hoeveel macht een Internet community kan genereren. Daar kan geen bedrijf tegenop

  • Xavier
    says:

    Monsterboard genereert een groot deel van haar omzet bij w&s en uitzendbureaus. Daarom is het niet mogelijk om deze te blokkeren, technisch wel uiteraard…commercieel niet!

    De meeste werkzoekende zijn zich aan het orienteren op een nieuwe baan en prefereren daarom kwantiteit boven kwaliteit.
    Je weet daarbij nooit of een 3de partij toch een interessante prospect heeft. Deze grote groep bepaalt hoe het gaat….zo logisch als wat!

    Een groot bedrijf als MB gaat nooit de onverbloemde waarheid communiceren..je mocht nog eens in een blog terecht komen…

  • Jaap Steinvoorte
    says:

    En voor het opdoen van creatieve vrijheden der nederlandse taal moet je wel bij Monsterboard zijn. Ik tel zo al 5 vauten, kunnen ze niet uit hun monsterlijk grote bestand putten?
    Ook hier concludeer ik weer ten eerste dat er een algemeen email adres “support” wordt gebruikt, support betekent iets als steun. Ik ervaar het in ieder geval niet als steun. Ten tweede, de ondertekening met monsterboard.nl, ik wist niet dat domeinnamen en hyperlinks ook al de vriendelijke groeten kunnen uitvaardigen. Ten derde, er wordt in de email herhaalde malen gesproken over onze, wie zijn dit?

    @Marcel: Marc stelt een vraag, een vraag waar je als commercieel bedrijf netjes antwoord op geeft.
    1. Monsterboard stelt ook dat ze binnen 24 uur contact opnemen met je. Dat doen ze dus niet.
    2. Monsterboard stelt dat de mail in het spamfilter terecht is gekomen. Terwijl de vraag per contactform is verzonden…
    3. Marc doet onderzoek, da’s handig, dan hoeven anderen niet in bepaalde valkuilen te trappen. Ik stel dit erg op prijs en sluit mij volledig bij de diverse vraagstellingen aan.
    4. Verwachtingspatronen van helpdesks kennen we allemaal. Wie kent de ellende niet van bijv. UPC? Maar daar gaat het hier niet om. Het gaat erom dat deze bedrijven zich bewust worden.
    5. De schrijver te laten nadenken? Jij stelt dat hij een probleem heeft, je vraagt je alleen nog af wat voor probleem.  Ik lees hier niets van in het artikel…
    6. Jij vindt het niks, ik vindt het wel wat, stel ook erg op prijs dat de schrijver dit deelt.
    7. Welcome in de customer centric world, een wereld waar de klant belangrijk is, en waar een bedrijf behoort te luisteren.
    8. Als je het  niveau van de inhoud niet kunt bevatten, laat staan de context dan wil ik je dringend vragen om in ieder geval hier een fatsoenlijke poging toe te doen en vooraf je research wat beter te doen.

  • Marcel
    says:

    Tsja, ik kwam je blog bij toeval tegen. Vooraf gezien wist ik natuurlijk nog helemaal niet wat voor belabberd stukje schrijven dit is. Om die reden voelde ik mijn burgerplicht omhoog komen,en jou ; Marc Drees, met je neus op de feiten te drukken 😉

    Maar blijkbaar begrijp je het nog steeds niet.

    Anyway, dit waren mijn laatste woorden.

    Gegroet,

  • Marc Drees
    says:

    @Marcel:
    Ik zou zeggen, verplaats je naar groenere weiden. Niemand verplicht je tot het lezen van artikelen die je als inhoudsloos wenst te kenmerken. Het kan een kwestie van herseninhoud zijn.

  • Marcel
    says:

    Frans! bedankt. je maakt me dag helemaal goed.
    Ben blij om te zien dat er mensen met verstand zijn.

    Tenminste niet de eerste en beste die zich beter denkt te voelen door een ander af te kraken om niks.

    Mijn feedback was dan ook slechts bedoeld om de schrijver te laten nadenken maar in ruil daarvoor word mij verweten dat ik de inhoud zogenaamd niet snap…

    WELKE INHOUD ?!?!?!?!?!?!

  • Frans Vrolijk
    says:

    Briljant …

    … om opmerkingen te maken over het taalgebruik en dan zelf een fout van de eerste orde te maken. @Jolande: als je de fout niet ziet, deze staat in ‘verstuurd’.

    Is er niet zoiets als een cursus Nederlands voor wannabe-recruiters?

    Om ook nog inhoudelijk te reageren: een bijzondere reactie van Monsterboard. Maken ze gebruik van een extern of buitenlands contactcenter?

  • Jolande de Ruyter
    says:

    @ marc,

    was het je opgevallen hoeveel taalfouten er in het mailtje zitten?
    Is dit een Melkert baan of zo bij Monsterboard???

    Zij moeten zich schamen dat zulk personeel uit hun naam correspondentie verstuurd!

    Werkelijk om je rot te schamen!

  • Marcel
    says:

    Wat is nu je probleem?

    Het ligt nog het meest aan jezelf denk ik.

    A) Monsterborad IS commercieel, dus je vraag naar de bekende weg met je mail.
    B) Als je echt alleen benaderd wilt worden door bedrijven, bied jezelf dan aan bij een overheidsinstelling. —> werk.nl
    C) leuk dat je de officiele weg verkiest, maar met de helpdesk kun je dit verwachten. Ik ga hier niet letterlijk mijn bevindingen opschrijven en hoop dat je slim genoeg bent om te begrijpen dat je door het tegenovergestelde sneller je doel bereikt 😉