Vergelijkingssites voor werkgevers zijn de laatste tijd als paddestoelen uit de grond geschoten; met als laatste loot de site CompanyRating van Intermediair.
Een markt bestaat natuurlijk pas echt als er meerdere aanbieders zijn; maar van vergelijkingssites wil je er als werkzoeker liefst zo min mogelijk.
Tenslotte biedt het enorme voordelen om alle ervaringen op die ene plaats te kunnen bekijken. Om zo een compleet beeld van een bedrijf te krijgen.
Glassdoor lijkt dat begrepen te hebben, hoewel enig opportunisme daar niet vreemd aan zal zijn. En dat opportunisme is gevoed door de sterke groei in aantal bezoekers van buiten de landsgrenzen van de VS. Zo sterk dat op dit moment 40% van het bezoek van ‘buiten’ komt.
Interessant! Zijn dit wannabe economische migranten of zijn deze bezoekers gewoon bezig hun eigen bedrijven in hun eigen land te beoordelen? Naar het zich laat aanzien het laatste.
En dit zijn de belangrijkste landen die Glassdoor de afgelopen tijd hebben bezocht:
- United States
- Canada
- United Kingdom
- India
- Australia
- France
- Germany
- Ireland
- China
- Japan
Als reactie hierop heeft Glassdoor meerdere munteenheden geïntroduceerd om het salaris te tonen. Door aan te geven waar je vandaan komt:
Slim…
Wie weet hebben we binnenkort aan Glassdoor genoeg. Maar dat zal wel nooit gebeuren.
1 Comment