Er is al het nodige geschreven over werving van Generatie X en Baby Boomers, van de ervaren tot zeer ervaren medewerkers.
Vooralsnog lijken deze groepen het beste via traditionele media te benaderen omdat ze minder on-line zouden zijn. Onderzoek in de VS wijst uit dat ook in dit segment van de arbeidsmarkt veranderingen op komst zijn.
Op de site van Business Week las ik het volgende bericht:
Baby Boomers Embrace Social Networking, The study, which surveyed 11,600 consumers online, found that over 57% of Web users overall have stopped at social networking sites in the past three months.
Baby boomers stopped on average of eight times in that period. The findings show that 41% of baby boomers have visited social networks, such as MySpace or Facebook, and 61% have been to sites with streaming or downloadable video
Hoewel het nog niet geheel duidelijk is wat op de langere termijn het bestaansrecht zal zijn van sociale netwerken en nog niet iedereen overtuigd is van de wervingsmogelijkheden van generieke sociale netwerk sites, vind ik het wel een leuke ontwikkeling.
Het zal er in ieder geval voor kunnen zorgen dat een groter deel van het arbeidsmarkt potentieel beter zichtbaar en vindbaar zal kunnen worden.
Naar mijn idee zijn daaraan meer voordelen dan nadelen verbonden.