Vandaag kregen wij in onze recruitmentmatters mailbox een leuke tip van een fantastische guerilla marketing actie van een Nederlands advocaten kantoor, welke op 925.nl stond.
Advocatenkantoor Houthoff Burumahad op het Rembrandtplein in Amsterdam een reclamebord opgehangen met de tekst: Chiraz Muradin, graag Hester Swane bellen
Chiraz Muradin is een rechtenstudent die kort geleden cum laude is afgestudeerd. Hester Swane is verantwoordelijk voor recruitment bij Houthoff. Waarschijnlijk niet bekend bij de meeste mensen, maar een advocatenkantoor zoekt ook niet de meeste mensen. Die zoeken in een niche en daar is zoiets natuurlijk bekend.
Helaas liep de actie een beetje de mist in. Want Chiraz heeft al een baan, bij een ander kantoor. En laten die nu gedacht hebben: guerilla marketing, dat kunnen wij ook. En dus hebben ze het LED scherm boven de escape (vlak in de buurt) afgehuurd met de tekst: Sorry Hester, Chiraz werkt al bij ons.
Een prachtige guerilla marketing actie, waarbij een personal brand wordt ingezet om het kantoor te versterken (voor Abeln dan).
Met dank aan de oplettende mensen van 925 (waar we ook de foto’s van geleend hebben).
Sjoerd van belastingaangifte dienst
says:Fantastisch deze ga ik zeker onthouden. Nog mooier is het antwoord van Abeln!!
Gijs
says:haha geniaal!
Wesley Hendriks
says:Haha erg mooi inderdaad. En juist door het “ontdekken” en “profileren” op sites zoals deze dan valt de waste weer mee toch?
Bas van de Haterd
says:Hoor net dat de houthoff poster onderdeel is van een grotere houthoff campagne: https://www.werkenbijhouthoff.nl/ver.php
Waarbij dus enkel in A’dam een concurrent daarop is ingesprongen.
m.corten
says:fantastisch alert reactie van Abelnadvocaten.
Weet je meteen waar je het beste terecht kunt.
m.corten
says:fantastisch alerte reactie van Abelnadvocaten.
Weet je meteen waar je het beste terecht kunt
Bas van de Haterd
says:@Frank: true, veel waste. Maar volgens mij zitten er op het Rembrandtplein veel advocaten toch? Dus ja, veel waste (och, het zijn advocaten, 2 declarabele uren toch 🙂 ).
Frank Meeuwsen
says:Leuk bedacht, maar toch…Waarom van die gigantische billboards voor iets wat maar weinig mensen zullen snappen? Nogal wat waste voor zo’n actie. Doe het dan ook gericht in bv de advocatenkroegen die er vast zullen zijn in A’dam. Of restaurants, taxi-bedrijven, whatever…
Chris Stapper
says:Fantastisch samenspel! ;D
Paul van Oosterhout
says:Hahaha meesterlijk!