The making of RecruitmentLab, het design

Zoals Marc hier al heeft aangekondigd zullen wij van Onstuimig jullie op de hoogte houden van onze ervaringen tijdens het designen en bouwen van RecruitmentLab.

De designfase is inmiddels afgerond en bij deze een exclusieve sneak-preview van een element van de homepage!

Marc schreef eerder:

Met het idee en de schermen onder de arm ben ik vervolgens afgereisd naar Onstuimig. Om uit te leggen wat ik met RecruitmentLab wil bereiken, wie de doelgroep is en wat ik denk dat de uitstraling zou moeten zijn.

En via voor mij ondoorgrondelijke en magische wegen zijn zij in staat van mijn wireframes een prachtig ontwerp te maken. En hoe ze dat hebben gedaan mogen ze natuurlijk zelf vertellen.

Tja, welke ondoorgrondelijke en magische wegen hebben we bewandeld? Het valt wel mee, het designtraject verliep in het geval van RecruitmentLab heel soepel. Marc wist (zoals altijd 😉 functioneel al vrij goed wat hij wilde en verraste ons met een stapel wireframes die hij had uitgewerkt.

Onze nobele taak bestond dus vooral uit het visualiseren van het juiste gevoel en het gebruiken van de juiste ‘tone of voice’. Designers worden daar mee geboren. De magie zit dus al in de genen en niet in de zwarte designerbril ;-). In dit geval gaan de credits naar Floor, David, Hanneke en Shanna.

In totaal zijn er vijf schermen ontworpen. Daar worden op dit moment XHTML/CSS templates van gemaakt en dan kan er gestart worden met de techniek. De volgende keer laten we een complete pagina zien en zullen we iets meer vertellen over de achterliggende gedachten bij het ontwerp. Wil je automatisch op de hoogte blijven? Schrijf je even in op de tijdelijke pagina.

Geef een reactie

4 Comments