Ik kijk niet zoveel TV, zelden eigenlijk en al helemaal geen reclame. Maar na de tijdrit in de Vuelta stond de TV nog aan terwijl ik eten stond te maken en ik werd blij verbaasd door een reclamespot die ik hoorde. De reclamespot, of eigenlijk, de twee reclamespotjes, waren van Essent. En hierbij moet ik Essent dan ook een groot compliment maken, want het komt helaas nog bijna niet voor dat corporate en arbeidsmarktcommunicatie op elkaar inspelen en met elkaar samen werken.
Wat is het geval? Essent heeft een reclame over duurzame energie. In dit geval ging het over gas en gassen. Niets nieuws onder de zon, want Eneco is er ook druk mee en Nuon volgens mij ook.
De exacte pay off moet ik u even schuldig blijven, maar het kwam er op neer dat Essent bezig is met innovatieve duurzame energie technologie te ontwikkelen. Dat was de marketing of corporate pay off.
Vervolgens twee reclames later: ook werken aan innovatieve en duurzame energie technologie? Kijk dan op werkenbijessent.nl. Prachtig, hoe je corporate communicatie en arbeidsmarktcommunicatie in elkaar laat over vloeien. Een groot cimpliment… voor Essent.
Patricia Verkerk
says:Inderdaad goed staaltje samenwerking. Gebeurt nog te weinig, maar is zo simpel. Een goede uitstraling als bedrijf draagt direct bij aan W&S.
Chris Stapper
says:Goed werk inderdaad, combineren kan heel makkelijk eigenlijk – je profileren als leuk/fijn/goed/interessant bedrijf is goed voor zowel corporate als W&S doeleinden.
Ik zag laatst een vergelijkbare reclame (niet essent)… zal je mailen als ik hem weer vind.