NVB kopieert HEMA

Op Marketingfacts vraag Ralph Bom (van Onstuimig) zich af of de NVB actie niet erg me too is na de HEMA viral die zo succesvol is. Nationale vacaturebank laat de site nu namelijk in elkaar zakken om het nieuwe design te tonen. Leuk, maar HEMA heeft daar dus al eerder een hele leuke actie mee gedaan. Dan ken je zeggen: beter goed gejat dan slecht bedacht (waar ik het doorgaans mee eens ben), maar je moet als je iets jat eigenlijk wel iets toevoegen in mijn optiek. En dat doet de Ninento Wii dan weer wel heel erg gaaf op Youtube. Een goed concept kopiëren kan altijd, ook voor arbeidsmarktcommunicatie. Maar probeer wel iets toe te voegen. Hoewel je je aan de andere kant moet afvragen hoeveel NVB bezoekers de HEMA actie hebben gezien natuurlijk.

Geef een reactie

5 Comments
  • Brenda Wissers
    says:

    @ Bas: dat ben ik met je eens! Wii is briljant gedaan! En zo passend bij het product…

    Maar het is toch een andere insteek: viral vs. extra aandacht vestigen op een site die van oud naar nieuw gaat. En dat is toch niet veel eerder vertoond?

  • Bas van de Haterd
    says:

    @Brenda: de HEMA vond ik erg leuk, en inderdaad is er later gezegd dat hij niet origineel was. Maar wel vernieuwend in Nederland natuurlijk.

    Ik vind hem niet onaardig, maar ik vind het jammer dat ze er zo weinig aan toevoegen. Maar dat is mijn mening. Wel heb ik inderdaad aangegeven dat de meeste die de HEMA viral niet gezien hebben waarschijnlijk dit wel vernieuwend vinden. Dus vanuit die optiek moet je ook niet te kritisch zijn. Maar eerlijk is eerlijk, aan die Wii reclame kan hij niet tippen.

    • Junaid
      says:

      Eryn – Terrence, you did such an amazing job of my ltilte brother and sister-in-law’s wedding day. Jason and Dhara spoke very highly of you, and I can see why. Your photographs are wonderful and truly touches your heart. Thank you for making their day the most memorable ever, pictures speak a thousand words and you hit it on the mark.March 1, 2010 6:47 pm

  • Brenda Wissers
    says:

    Op Marketingfacts kon je ook zien dat HEMA ook niet origineel was, maar dat een jaar eerder een Franse provider het al had gedaan…. Ik denk dat de Vacaturebank toch wel iets heeft toegevoegd, namelijk dat ze het hebben gebruikt bij hun nieuwe site, dat is toch anders dan HEMA?

    Het geluid had wat mij betreft echter wel weggemogen…..Maar verder dus aardig gedaan! En jij vond het ook leuk, zag ik in een posting van jezelf, dus denk dat er zat mensen zijn die die van de HEMA nog nooit hadden gezien en dit dus best grappig vonden..