De één z’n nood is Linkedin’s brood

De financiele crisis heeft al de nodige slachtoffers in de bank- en verzekeringswereld geëist. Maar daar waar verliezers zijn kunnen ook winnaars aangetroffen worden.

Eén winnaar is Linkedin. In het laatste twee weken is het aantal inschrijvingen met 17% gestegen! En de grootste toename is van professionals met een financiële achtergrond. Niet echt verbazingwekkend…

Een opmerkelijk neveneffect is de sterke groei in het aantal aanbevelingen. Wat toont dat mensen hun Linkedin profiel proberen op te poetsen voor toekomstige werkgevers.

Een dergelijke groei van Linkedin in tijden van economische onzekerheid toont tegelijkertijd aan dat deze site door professionals als de place to be wordt beschouwd om te worden gehunt; of waarnaar kan worden verwezen.

Want hoewel het plaatsen van een CV op Monster of Careerbuilder minder moeite kost dan het bijwerken van een Linkedin profiel en het verzamelen van aanbevelingen wordt blijkbaar massaal gekozen voor de moeilijker weg. Interessant!

Tegelijkertijd is niet helemaal duidelijk of Linkedin de enige winnaar is. Tenslotte zijn er aanzienlijk meer personal branding sites. Maar het enorme groeipercentage van Linkedin doet toch vermoeden dat deze site het meeste garen spint bij de huidige economische malaise.

En hiermee is het lot van Linkedin ook bezegeld. Het is de CV database van de wereld geworden. Of ze dat nou willen of niet.

Met dank aan Cheezhead

Geef een reactie

1 Comment
  • Chris Stapper
    says:

    LI is inderdaad ook een CVbank geworden. Het enige onderscheidende is volgens mij de grootte, plus het feit dat de grootte van een social network het meet bepalend lijkt te zijn voor het succes.
    De onderliggende gedachte is vast dat je daar moet zijn waar iedereen zit en dat de kleinere netwerken minder nut hebben.

    Ik heb kort geleden een naymz gemaakt en moet zeggen dat dat ook wel een interessant netwerk is.