Spotajob in een nieuw jasje en een wel heel grote broek…

Logotype Spotajob Ik weet niet precies wanneer de facelift heeft plaatsgevonden; maar Spotajob heeft zich in het nieuw gestoken. Alweer. Want op 29 augustus constateerde ik al dat de homepage was aangepast.

Maar nu is er sprake van een aanzienlijke verandering. Althans, als ik op de interface afga. En ook het logo is vernieuwd; zoals hierboven al te zien is

De homepage
En zo ziet de nieuwe homepage er dan uit:

Spotajob homepage

Een behoorlijk verschil met de vorige versie; en een stuk professioneler. 

Persoonlijke touch
Spotajob maakt het ook persoonlijk, door foto’s te plaatsen. En dat is op zich een goede gedachte; hoewel ik niet denk dat veel spotters met hoofd en al in beeld wensen te komen. Op dit moment is dat nog duidelijk een mockup:

Spotters

En een grote broek
De footer van de webpagina laat overigens zien dat Spotajob onderdeel is geworden van de Wegener familie; en meer in het bijzonder van JobTrack:

Footer Spotajob

Wat overigens ook duidelijk wordt uit de rekenmodellen die Spotajob op de werkgevers pagina toont. Er worden namelijk drie opties geboden:

  1. Plaatsen op JobTrack biedt gratis plaatsing op Spotajob…
  2. Plaatsen op Spotajob met een bonus boven de 4.000 Euro is gratis… (Spotajob toucheert natuurlijk wel een deel van de bonus)
  3. Plaatsen op Spotajob met een bonus onder de 4.000 Euro betekent een plaatsingsfee van 150 Euro (en dat is wel heel erg kostbaar in mijn optiek)

Om dit business model te schragen trekt Spotajob een wel heel erg grote broek aan door te stellen dat via Spotajob je toegang [hebt] tot de latent werkzoekenden (48% van de beroepsbevolking) en tegelijkertijd te melden dat dit: meer dan 3 miljoen potentiële kandidaten zijn.

Ja, zo lust ik er nog wel een paar natuurlijk. Alsof die spotters al die potentiële kandidaten weten te bereiken.

Geef een reactie

1 Comment