NotchUp tijdens een recessie: stuur een nieuwsbrief!

Logotype NotchUp NotchUp, de personal branding service waar je voor een sollicitatiegesprek betaald krijgt. Hoe zou het daar mee gaan? Niet best natuurlijk; tenslotte is er een recessie aan de gang in de VS.

Dus welke werkgever is op dit moment nog op zoek naar personeel. En als ze al op zoek zijn zullen ze zeker niet bereid zijn te betalen voor een sollicitatiegesprek.

Dus NotchUp is ongetwijfeld in zeer zwaar weer beland. En dat wordt bevestigd door de cijfers van Compete:

Traffic cijfers NotchUp

Op sterven na dood zou ik zo zeggen. En dat heeft NotchUp zelf ook door natuurlijk. In een laatste poging het onvermijdelijke einde af te wenden komen ze met een beproefd middel: een e-mail nieuwsbrief!

En die nieuwsbrief begint met de bijna profetische zin: In these uncertain economic times, it’s more important than ever to take a proactive role in managing your career.  Verwissel career door site en je weet dat NotchUp het eigenlijk over zichzelf heeft.

In de nieuwsbrief wordt trots verwezen naar een artikel in Forbes(van eind september) over NotchUp. En dat is eigenlijk heel merkwaardig. Want daaruit valt te lezen dat het bedrijf absoluut niet solvabel is:

  • Average asking price from a job seeker: $450
  • To date, 52 people have been approached for interviews.
  • Notchup […] takes 35% of the interview fee

Dat betekent dus dat NotchUp $450 * 52 * 35% = $ 8.190 heeft verdiend… Oh ja, en dit heeft NotchUp gekost om te bouwen: Ambras […] spent a year and $430,000 building the site.

En wat dacht je hiervan: Today Ellis and Ambras, who each own 40% of the company, have two full-time employees and use contractors for customer support.

Overigens heeft NotchUp $1 miljoen gekregen van venture capitalist Mike J. Maples Jr. Maar Ambras en Ellis vinden dat niet voldoende:[…] they will need another $4 million to beef up marketing and perhaps improve the site, which has a few glitches.

Nou, ik ben benieuwd wanneer de kaars eindelijk dooft. Die miljoen houdt de boel natuurlijik niet eeuwig draaiend. En van die 4 miljoen kunnen ze alleen maar dromen. Want met zo’n omzet zal er toch niemand zo gek zijn ook maar 1 cent in NotchUp te steken?

Geef een reactie