Opbloeien in tijden van financiële crisis

Het aantal inschrijvingen voor de netwerksite LinkedIn is sinds september met 25 procent toegenomen. “Economische problemen en onzekerheid benadrukken het belang van netwerken en het uitwisselen van informatie”, aldus directeur Kevin Ayres van LinkedIn (dinsdag tegen de Britse krant The Guardian). Het aantal uitnodigingen dat via LinkedIn werden verstuurd, steeg de afgelopen twee maanden bovendien met 15 procent.


Gestrikt

De stropdassen-industrie (klinkt wel een beetje maffia-achtig) bloeit ook op in deze tijden van naderende recessie. Wouter Bos draagt één en dus moeten alle mannen eraan geloven. Het is algemeen bekend dat dassenverkopers het goed doen in tijden van laagconjunctuur. Werknemers lopen er weer goed gestrikt bij op de arbeidsmarkt.

Duitse supermarkten
Uit angst om arm te worden shopt men niet meer bij de Appie maar bij allerhande Duitse supermarkten. Lidl en Aldi spelen handig op de bezuinigingsdrang van het Nederlandse volk in en zenden op ‘prime time’ quasi verleidelijke spotjes uit.

Fijn dat er toch nog mensen en bedrijven zijn die profiteren van de kredietcrisis. Ik ga het bad alvast laten vollopen met water. Drie liter per persoon, per dag. Toch?

Geef een reactie

1 Comment
  • Debbie.B
    says:

    Ik geef onze klanten altijd het advies om anticyclisch te budgeteren. Dus wij profiteren er ook wel van.

    Als het slecht gaat met de economie, dan MOET men weer verkopen (vandaar het stropje) als het goed gaat met de economie, dan kopen klanten ‘in’ en zijn verkopers ‘makkelijker’ in hun kleding.