Wat voor Linked type ben jij?

Linkedin typeEen klein testje en je weet wat voor type Linkedin gebruiker jij bent. Dat is althans de belofte van Anderson Analytics.

Nou, dat kan ik natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Dus ben ik direct aan de slag gegaan met de test: Your Linkedin Type.

En wat blijkt? Ik ben een Savvy Networker.

Da’s fraai, maar wat betekent dat nu eigenlijk? Nou, volgens Anderson Analytics het volgende:

Savvy Networker 

Nou, een beetje horoscoop-achtig. Maar goed; wat zijn andere types dan wel? In totaal zijn het er vier, inclusief de Savvy Networker:

  • Savvy Networkers (9 miljoen op Linkedin) started using social networking earlier than others, are more tech savvy, and more likely to be active on other SNS sites like Facebook.  Have the most connections (61 on average).
  • Senior Executives (8,4 miljoen) are somewhat less tech savvy and is using LinkedIn to connect to their existing corporate networks. Are likely to have been invited by a colleague and then realized how many key contacts were on the site and started building connections (32 on average).
  • Late Adopters (6,6 miljoen) are likely to have received numerous requests from friends and co-workers before deciding to join. Have the fewest number of connections (23 on average).
  • Exploring Options (6,1 miljoen) may be working, but are open and looking for other job options.

Er is zelfs een Savvy Networkers groepje op Linkedin; maar daar zit niet zoveel schot in:

The Savvy Networker

Vreemd, terwijl ze toch zo lekker kunnen netwerken. Of is die indeling in 4 types misschien toch niet zo relevant?

Geef een reactie

3 Comments
  • Chris Stapper
    says:

    Heb de test even gedaan, al wist ik al wat ik zou worden, als ik de profielen hierboven zo lees..

    Wat ik vooral bijzonder vind is dat meer dan een kwart een savvy networker is. Dat is in de realiteit echt anders denk ik..

  • Jaap Steinvoorte
    says:

    Savvy Networkers = early adopters lijkt het op, ze zitten dus allang weer ergens anders te social networken. Zeker als je ziet dat het Savvy Networkers groepje is gestart door het onderzoekertje zelf. Het groepje is dus bedoelt als marketing voor Anderson Analytics en dat willen we met zn allen toch niet?
    En laten we wel wezen, het is een testje van niets, helemaal met je eens vwb de indeling van de 4 types. Het draait niet om jou en mij, het draait om meneertje Anderson, die wil aandacht