Alweer de derde presentatie en dat allemaal in een tijdsbestek van een aantal uur… Mijn hersenen beginnen al een beetje te protesteren. Maar dit is in principe de meest interessante presentatie.
Gegeven door Paul Harrison; met als volledige titel: Listening to the conversation: Employer Brands: the pooprtunities and threats of the social media. Een mondvol, en hopelijk dus ook een volle presentatie
Paul heeft The Groundswell gelezen. Zoveel is duidelijk. Oftewel, je moet je als bedrijf bezig gaan houden met social media.
Er zijn meer dan voldoende argumenten voor bedrijven om zich niet bezig te houden met sociale media. Het probleem is dat bedrijven onderdeel zijn van sociale media; of ze nou participeren of niet.
Want er wordt al over je gesproken; of het nou weet of niet. En Harrison geeft dat als volgt aan: Your employer brand is defined by people external to your organisation
En dat is zeker het geval als je als bedrijf niet participeert in sociale media. Want je (toekomstige) medewerkers doen dat wel. En praten over je. En toekomstige medewerkers baseren mede op basis hiervan hun keuze om wel of niet bij je te komen werken.
Dat betekent dat mensen elkaar eerder vertrouwen dan de corporate speak van een bedrijf. Geen verrassing. En er is een goede presentatie van UniversalMcCann:
Verder geeft Harrison een groot aantal voorbeelden uit de praktijk hoe het fout kan gaan. In zo’n hoog tempo dat ik het amper bij heb kunnen houden (Salisbury, Ernst & Young, Virgin).
Nawoord
Dit was een hele waardevolle presentatie, ook al was die extreem kort (Harrsion spreekt als een machinegeweer…). En een inhoudelijk deskundige presentator. Dus helemaal goed!
Bas van de Haterd
says:Baalt dat hij ook hier niet bij kon zijn….