GRC, the day after

Logo en logotype GRC Drie dagen van 16 uur per dag gaan niet in je kouwe kleren zitten. Dus vandaag laat ik even de blaren op mijn vingertoppen genezen. Tenzij ik het toch niet kan laten.

Voor diegenen die nog niets van de Global Recruitment Conference hebben meegekregen geeft ik hieronder een korte ‘recap’ van de gebeurtenissen.

Dag 1
De eerste dag van de conferentie was gevuld met workshops; waarbij ik stom genoeg de workshop van Kevin Wheeler links liet liggen om iets over the employee brand te horen.

Foute keuze, maar gelukkig gaven de wandelgangen mij weer de nodige positieve energie.

De avond was gevuld met een buitengewoon gezellig diner met onder meer Kevin Wheeler, Glenn Gutmacher, Matthew Jeffery, Dan McGuire, Ricardo Risamasu, Gordon Lokenberg, Ingolf Teetz, Sophy Pern, Eileen Clegg en anderen.

Waarbij Gordon tot mijn afgrijzen zijn verslaving aan Twitter schaamteloos ten toonde spreidde door eerst zijn eten te fotograferen, vervolgens erover te Twitteren en pas daarna te gaan eten.

Ik vraag me af wanneer de eerste anonieme Twitter zelfhulpgroepen gaan komen…

Dag 2
De dag van de presentaties, waarvan ik er een drietal heb bijgewoond. En die drie presentaties werden in de perfecte volgorde gehouden:

  • The Future of Recruitment door John Nurthen. Een volstrekt zinloze presentatie van een out-of-touch babyboomer. Obligaat gereutel zonder passie of beleving.
  • Creating a world class employer brand van Matthew Jeffery. Een praktijkervaring van een gepassioneerde en gedreven ‘recruiter’. Heel onderhoudend en leuk!
  • Employer brands and social media van Paul Harrison. Voor mij de topper van de ochtend. Een man die weet waar hij over praat. En die dat veel vaker zou moeten doen. Daar hebben recruiters heel wat aan!

Daarna heb ik me in de blogging shack genesteld en met zoveel verschillende mensen gesproken dat het allemaal een ‘blur’  is geworden. Overigens ook nog een prive demo van Broadbean gekregen, waar ik nog over zal bloggen.

En de avond was wederom gevuld met een diner en heel veel gezelligheid tot in de kleine uurtjes.

Dag 3
Hoewel het energiepijpje behoorlijk aan het leegraken is gaan we er ook vandaag weer volop tegenaan.

Met als opschudder een interactieve presentatie door Kevin Wheeler. En gelukkig is de zaal meteen bereid om volop met hem en elkaar in discussie te gaan.

Waardoor de eerste panel discussie (Social networks around the world) onder leiding van An de Jonghe een vliegende start kent. Helemaal goed.

Helaas wordt de ochtend afgesloten met een ordinaire sales pitch van Google door Luke McKend.  Gelukkig spoelt een perfecte lunch de nare smaak direct weg.

In de middag heb ik de presentatie van Geert-Jan Waasdorp (Knowledge share in the International Labour Market) waar ik nog een write-up van moet maken…

En als laatste een panel discussie over mijn favoriete onderwerp: Corporate Career Sites – Are They Serving the Candidate? Het antwoord? Ehhh…: NEE!

Aansluitend was er natuurlijk enig geborrel en vervolgens een laatste diner. Een klein gezelschap had nog voldoende energie om aan tafel te schuiven. De beide organisatoren (Alan Whitford en Keith Robinson), Kevin Wheeler (onvermoeibaar…), Ricardo Risamasu, Gordon Lokenberg, Peter Gold en Eileen Clegg waren de diehards die het tot tegen middernacht volhielden.

Pfftt…. En nu even bijkomen van een fantastisch congres. Tot volgend jaar! En dan natuurlijk allemaal zelf komen!

Geef een reactie

4 Comments