We hadden natuurlijk nog niet voldoende personal branding sites. Maar gelukkig is daar de ‘dertien in een dozijn’ site Zolio. Die werkelijk niets nieuws te bieden heeft.
Zelf denkt Zolio daar natuurlijk heel anders over. Want dit is wat zij over haar raison d’etre zegt: Because you need a place to create your professional identity after Facebook and before LinkedIn.
Zolio ziet zichzelf dus het ‘gat’ tussen Facebook en Linkedin vullen. Er gemakshalve aan voorbij gaand dat hele volksstammen al profielen op beide sites hebben. Maar goed.
De homepage
De homepage ziet er zo uit:
Mijn online professional identity. Met een competitive edge… Dat laatste wordt overigens nergens meer genoemd of uitgelegd.
En natuurlijk denkt Zolio dat ik hiermee helemaal enthousiast ben geworden en direct met de free resume builder mijn free zolio profile ga maken.
Jawel, weer een club met een ‘walled garden’ mentaliteit. Ik moet alles weer zelf invullen! Hoe is het mogelijk. Je start een personal branding site een jaar of twee te laat en je verwacht van jouw bezoekers dat die zicht voor de tiende, elfde, twaalfde keer een profiel gaan maken.
Arrogant en dom. Of gewoon extreem gemakszuchtig. Want zo ziet de site er eigenlijk vooral uit:
Een deel van mijn profiel. Hier vul je links een opleiding in en rechts zie je het resultaat. Mooi hoor….
En hoe ziet zo’n profiel er dan uit? Nou, zo:
Geen enkele manier om je profiel te pimpen. Iedereen ziet er dus exact hetzelfde uit. Helemaal niets.
En ondanks deze nietszeggende service ziet Zolio zich als volgt:
Tuurlijk. Dream on…
Conclusie
De Deathpool staat al met de armen wijd. Om binnenkort Zolio met open armen te kunnen ontvangen. Wat een rommel.