The making of RecruitmentLab: onder water gebeurt het meest

Logo en logotype RecruitmentLab Hoewel het design en de functionaliteit natuurlijk de meeste interesse wekken van een site is dat maar een klein deel van de totale inspanning. Een site is een beetje als een ijsberg; meer dan 90% is volstrekt onzichtbaar.

Een onzichtbaar, maar uiterst belangrijk onderdeel van RecruitmentLab wordt het web analytics deel; wat overigens met Google Analytics ingevuld gaat worden.

En ik heb hiervoor de hulp van Traffic4U ingeroepen. En dit bureau heeft als één van de weinigen in Nederland een Google Analytics accreditatie.

Traffic4U gaat op basis van mijn eisen en wensen Google Analytics zo inrichten dat het verkeer over RecruitmentLab zo volledig en betrouwbaar mogelijk kan worden gevolgd.

Het gaat mij daarbij onder meer om tweetal belangrijke criteria:

  1. Bezoekers die zich registreren danwel ‘vertrekken’ zonder (volledige) registratie.
  2. Bezoekers die één of meerdere tests aanvangen en voltooien, danwel stoppen zonder de test(s) te voltooien

Door deze processen zo goed mogelijk te volgen hoop ik eventuele pijnpunten in de site vroegtijdig te ontdekken. En natuurlijk weg te nemen!

Verder zal Traffic4U na enige tijd ook zelf een onderzoek op de via Google Analytics verzamelde data uitvoeren en een advies geven over eventuele verbeteringen.

Meten is weten; en dat gebeurt dus allemaal onder water. Ik ben heel benieuwd!

Geef een reactie

1 Comment
  • Ruben @ Freep
    says:

    Ik gebruik providesupport.com eigenlijk een online chatdienst, maar de software ondersteunt ook cobrowsing ofwel realtime meeliften terwijl een gebruiker over je website gaat. Erg leerzaam. Aan hun proefperiode heb je genoeg om de boel te optimaliseren .(wel de oude versie van hun programma downloaden)