Floor schreef er al over, het recruitment charity event. De officiële lezing is dat we ruim 15.000 euro hebben opgehaald voor Onderwijs in Afrika. In de praktijk is het zoals Floor al aangaf meer, ongeveer 17.500 euro, maar de cheque was al gedrukt. Tja, dat krijg je als je een topmodel als veilingmeester laat optreden in een zaal met voornamelijk mannen, dan valt de opbrengst van de veiling hoger uit.
Ik hoor zeer vaak zeggen dat de recruitment industrie alleen maar neemt en nooit geeft, vooral van ondernemers. Ik hoop dat de industrie hiermee heeft bewezen dat er ook voldoende witte raven zijn die wel geven. Ook is het misschien goed om te melden dat in mijn zoektocht naar medestanders en deelnemers ik op een aantal andere partijen ben gestrand die ook charity achtige zaken doen in de recruitment industrie. Ik hoop dat we komend jaar, als we het event herhalen, een paar van deze initiatieven kunnen bundelen zodat er geen versnippering op gaat treden. Het gaat immers om het goede doel.
Overigens valt de totale opbrengt voor het goede doel nog hoger uit. Stichting Viafrica wordt namelijk ondersteund door de Stichting Wilde Ganzen die elke euro die naar Viafrica gaat met 70% verhoogt. Daardoor komt de totale opbrengst voor het goede doel boven de 22.500 euro uit.
Een sfeer impressie volgt nog. Er is een video gemaakt en ook veel foto’s genomen. Hier in ieder geval vast de foto met de zeer gelukkige charities en hun cheque.
v.l.n.r.: Topmodel & veilingmeester Josh Veldhuizen, Joost Dam (Viafrica), Emmy Voltman (Viafrica), Renée Andeweg (Teachers4Teachers), Johan Gelauf (Teachers4Teachers) en organisator Bas van de Haterd
Verder was dit event niet mogelijk geweest zonder de steun van een hele boel mensen. Natuurlijk Josh Veldhuizen die de veiling op meesterlijke wijze deed en de kunstenaars Robert-Willem Dol en Mariette van Waard, die prachtige werken hebben afgeleverd en de muzikant Bjorn van Roozen die voor schitterende muziek heeft gezorgd.En in dit rijtje hoort ook Barbara Del Cout Koning van de stichting Artmat bij, die deze mensen allemaal geregeld heeft.
Maar natuurlijk ook Seats2Meet en Mindz in de personen van Ronald van den Hoff en Recruiter van het jaar Mariëlle Sijgers die de locatie en catering beschikbaar hebben gesteld, alsmede enkele te veilen onderdelen. En Daniel Schoone van D-media die een prachtige site in no time online had. Niet te vergeten Corné Wielemaker van Maximum die behalve een prachtig beeld dat hij beschikbaar stelde ook het logo ontworpen heeft. En ook zeker belangrijk Compagnon en Ikki die beide het event gesupport hebben door Artmats te kopen en daarmee een paar vaste kosten hebben gedekt en meteen geld gestort hebben. En natuurlijk alle partijen die zaken beschikbaar hebben gesteld voor de veiling en media aandacht besteed hebben aan het event, waarbij wat dat laatste betreft Recruiters United een zeer grote effort heeft gelevert.
Op naar volgend jaar. Dan gaan we het weer heel anders aanpakken. Als er mensen zijn die hier ideeën over hebben of zelfs hun bijdrage aan willen leveren, hoor ik dat graag.