Een in mijn ogen bizar bericht: UWV Werkbedrijf (het voormalige CWI) gaat schaatser Shani Davis sponsoren om hiermee extra bekendheid te geven aan de start van het Werkbedrijf per 1 januari.
De reden? Nou, let op: Naamsbekendheid is van belang voor de effectiviteit van het Werkbedrijf op de arbeidsmarkt.
Natuurlijk! Eerst was er het Arbeidsbureau, toen het CWI en nu het UWV Werkbedrijf. Tip: Hou dezelfde naam en die naamsbekendheid wordt een stuk eenvoudiger.
En waarom zou naamsbekendheid het Werkbedrijf effectiever maken? Wat is dit voor ongekende onzin? Of is het Werkbedrijf ineens een commercieel bedrijf geworden? Met vrije concurrentie?
Een fijne verspilling van belastinggeld. Die ook nog eens als volgt wordt goed gepraat: Met de sponsoring van Davis laat het Werkbedrijf zien dat het nieuwe, verrassende wegen durft te bewandelen.
Verrassend is het zeker!
En wat dacht je hier van: Juist in deze periode van economische terugval kan het Werkbedrijf zijn waarde bewijzen door meer mensen aan het werk te helpen.
Hij is fijn. Steek dat geld dan in je primaire proces in plaats van in een sporter.
Erwin Sigterman
says:Ik vind het een fantastische communicatiemethode. Door veel ophef te creeren weet iedereen al voor 1 januari wat het nieuwe Werkbedrijf is.
Uitmuntend bedacht!
Dubbel en dik het geld waard geweest…
Marc Drees
says:Ondertussen heeft ook de Kamer gereageerd, en het lijkt erop dat dezelfde verbijstering bij een aantal partijen aanwezig is