Favoriete werkgevers: Arcadis

Beker 32e plaats Arcadis is een populaire werkgever. Zij is namelijk de nummer 32 uit het Intermediair Imago Onderzoek 2008.

De eisen aan de wervingssite van een populaire werkgever zijn hoger dan die van minder bekende werkgevers. Als deze populaire werkgevers zich tenminste rekenschap geven van de impact van hun wervingssite.

De homepage
Dit is de homepage van Arcadis:

Homepage Arcadis Bovenaan is het te vinden: Carrière. Dus daar ga ik naar toe:

Wervingssite Arcadis Arcadis maakt een onderscheid in vier groepen: Studenten, Starters, Young Professionals en Professionals. Daarnaast is er een optie Open sollicitatie.  En er zijn natuurlijk Vacatures.

Informatie
Eerst maar eens kijken bij Ontmoet Arcadis en Werken bij Arcadis. Om met dat laatste te beginnen; er is informatie over de Cultuur en de Arbeidsvoorwaarden te vinden.

Niet bepaald inspirerend vorm gegeven; en met een veel te klein lettertype:

Werken bij Arcadis: Arbeidsvoorwaarden Nog even los van het feit dat de site tergend traag is.

Ontmoet Arcadis is niets meer dan een evenementen kalender, waar overigens uit blijkt dat Arcadis wel zeer actief de boer opgaat:

Evenementen agenda Hier is blijkbaar nog steeds nadrukkelijk behoefte aan personeel!

Maar dit is het ook wel zo’n beetje. Echt ongelofelijk weinig informatie voor een bedrijf als Arcadis. Dat zou je toch niet verwachten. En dan heb ik het nog niet eens over het totaal ontbreken van een beeld van het bedrijf door haar medewerkers.

Een zeer steriele website dus, hopelijk wil Arcadis dat dan ook uitstralen naar haar toekomstige medewerkers.

Solliciteren
Uit armoe ga ik dus maar solliciteren. En dat levert mij het volgende op:

Arcadis: Vacatures? Dat is een interessante! Nog niet eerder meegemaakt. En ondanks herhaalde pogingen heb ik geen vacature kunnen bekijken…

Conclusie
Tja. Het begon al niet best en het werd alleen maar slechter. Als favoriete werkgever lijkt Arcadis zich niet veel gelegen te laten leggen aan het belangrijkste wervingskanaal: Internet. Maar goed, misschien moet het bedrijf het van de carrière evenementen hebben.

Geef een antwoord

3 Comments
  • Simon Asselbergs
    says:

    Ik kan mij nog herinneren toen ik eens op zoek naar een baan was en toch maar ook eens de wervingsites ging bekijken. Begrijp me goed, ik solliciteerde liever via mij contacten uit het netwerk. Contacten kunnen een goede indruk geven hoe jong, dynamisch, innovatief etc een bedrijf werkelijk is (er vanuitgaand dat het bedrijf zichzelf zo beschrijft). Maar er waren een paar bedrijven die mij wel boeiend leken.

    Mijn ervaring van die websites was: onpresoonlijk, niet de juiste dosering van informatie en weinig onderscheidend en bewerkelijk. Ik had al wat in de pipeline zitten, de wervingwebsites konden mijn interesse niet vasthouden. Common sense zegt mij dat bureaucratie heel duidelijk doorschemert ook in dit soort wervingssites. Binnen is buiten, en buiten is binnen. Als de deurklink los zit, dan zal er wel meer rammelen in een bedrijf. Het zou mooi zijn als de wat grotere bedrijven eens wat proberen te doen aan binnen, voordat ze onbedoeld via buiten het binnenste tonen. Zeker als de boodschap naar buiten in tegenspraak is met wat van binnen naar buiten door sijpelt. Tegenstrijdige signale zijn nog schadelijker dan eerlijke signalen. Uiteindelijk is je brand ook verdomd belangrijk om zeer capabele kandidaten ook te verleiden met de wervingsite, ookal hebben ze al dingen in de pipeline elders. Dat is wat ik common sense noem.