Misselijkmakende onzin van Plaxo

Logo en logotype Plaxo Waar Oodle zich toch wel de grootste vertical search engine voor derden mag noemen (via deals met Wal Mart en Facebook) is SimplyHired ook lekker bezig. Want na Linkedin is er nu ook een samenwerkingsverband met Plaxo.

En dat is mooi voor SimplyHired (meer traffic) en Plaxo (extra inkomsten). Verder niet veel bijzonders natuurlijk. Behalve het feit dat Plaxo er een volstrekt krankzinnige uitleg aan geeft:

we are well aware […] that our members are confronting a deepening recession, rising unemployment, and decreasing job security. It is that sobering reality that inspired us to come up with a better way to connect job seekers with career opportunities

Natuurlijk, een volstrekt altruistische actie. Hoe onoprecht kan je zijn? Hoe zou Plaxo het eerlijker hebben kunnen verwoorden? Nou, bijvoorbeeld: We bieden nu ook vacatures via Plaxo. En dat heeft twee voordelen. Via Plaxo kunt u als gebruiker ook direct zoeken naar een nieuwe uitdaging. En elke keer dat u dat doet wordt Plaxo er ook nog eens wijzer van. Iedereen blij…

O ja; of dat nog niet genoeg is, geeft Plaxo aan deze samenwerking de naam social job listings. Mag ik even braken?

Geef een reactie

3 Comments
  • Christian ter Maat - Carevolution
    says:

    De toekomst
    Jongeren verlaten nu al weer sociale netwerken omdat deze ’verouderen’. In Nederland ziet men vooral op LinkedIn, de ‘connections’ en ‘groups’ verzamelaars. Mensen met +500 of +1000 connections en tot 50 groepslidmaatschappen? Hoe sterk zijn die bij elkaar geharkte netwerken? Naarmate de verbindingen zwakker worden zal het netwerk aan waarde inboeten. Ook op internet geldt de wet ‘less = more’. Een netwerk als digitaal adresboek met uitgebreide profielen en curriculum vitae is zeer praktisch. Het grote voordeel is dat de leden zelf hun profiel actueel houden, zolang dat netwerk niet inslaapt. De zoekfunctie om mensen uit het netwerk van anderen te vinden of je voor te bereiden op een gesprek met een onbekende zijn interessant. De netwerk functies breiden steeds verder uit. Na apps op LinkedIn nu ook hier de Twitter berichten, videos en foto’s worden toegevoegd. De nieuwste trend in sociale netwerken is ‘private online communities’, Bijvoorbeeld; ‘asmallworld.net’ Deze netwerken bestaan rond een groep van gelijk ‘gezinden’ en slechts enkelen kunnen nieuwe leden inviteren, een soort van ballotage. Ook kunnen leden worden verwijderd, zelfreiniging. Deze exclusieve netwerken zullen rond allerlei thema’s en mensen ontstaan. Het jezelf in de etalage zetten op een grote netwerksite zal dan niet meer nodig zijn. Specialistische netwerken zullen de rol overnemen. Headhunters, verkopers, stalkers en andere voyeurs worden buiten gesloten. De revival van Old Boys, Girls, Friends en Specialists networks.
    De nieuwste technologie van Google; Wave; een online samenwerkingstool voor berichten, presentaties, creaties, foto’s en andere interacties, alle real time online, zal de ‘oude email’ gaan vervangen. Voeg hierbij niet alleen het adresboek van GMail maar ook de netwerken en video conferencing (Skype 7.0) en dan is Google; de spin in het web.  
    Christian ter Maat; LinkedIn [282 connections & 7 groepen]

    lees het hele artikel op;
    https://www.carevolution.eu/publications.html