Geert-Jan Waasdorp: “het is arbeidsintensief, maar niemand vinden is arbeidsintensiever”

Geert-Jan Waasdorp is oprichter en directeur van Intelligence Group. Na een geschiedenis als arbeidsmarktanalist bij Intermediair in de ‘vorige hoogtijdagen op de arbeidsmarkt, te weten tussen 1999 en 2002’.

Geert-Jan staat op dat podium vandaag met een dubbel gevoel. De wereld van recruitment en arbeidsmarktcommunicatie zijn ontzettend veranderd in het laatste jaar. Zo staat Google op de 4e plaats waar de baanzoeker zijn oriëntatieproces begint. Op de vijfde plek staan sociale netwerken. Twee ‘fascinerende aardsverschuivingen’.

Aan de andere kant: de top zes van recruitmentsites wordt al een aantal jaar gedomineerd door dezelfde spelers.

Nieuwe waarden voor ‘Succesvol Werven via Internet’ dit jaar zijn:
– Vindbaarheid
Geert-Jan zelf zoekt op Zuula.com op hoe bijvoorbeeld Achmea het doet.
Je kan ook in de Google search balk tikken:
site: URL “vacatures”

-Candidate Experience
Je kunt een werkgever wel kennen, maar weet je ook wat je bij dat bedrijf kunt doen? Werkenmetgedetineerden.nl is een voorbeeld van hoe het één en ander wél moet.

En ga op zoek naar die doelgroep, verdiep je in die doelgroep en zie niet elke nieuwe ontwikkeling als de heilige graal. Elk vakgebied en elke functie vereist een andere combinatie van fantastische vindbaarheid, toffe games en het ‘praatje van de CEO’.

Topsites:
daspaswerken.nl
frank-ly.nl

Jammer de bammer:
corusjobs.nl

Twitter met Gert-Jan: WaasdorpiGI

Geef een antwoord

9 Comments